עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: סובארו פורסטר החדש

אחד הדגמים הייחודים בין של רכבי הפנאי מגיע ארצה בגרסתו החדשה. העיצוב נותר דומה, אך ישנו מנוע 2.5 ליטר חדש וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות. המחיר: החל מ-180 אלף ש"ח

דגם: סובארו פורסטר
שנת השקה: 2018
קטגוריה: רכבי פנאי משפחתיים
מחיר התחלתי: 180 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: טויוטה ראב 4, מאזדה CX5, קיה ספורטאז' טורבו, פולקסווגן טיגואן


חברת סמל"ת יבואנית סובארו השיקה בישראל את הדור החדש של הפורסטר. מדובר בדור חמישי וחדש לחלוטין לרכב הפנאי הפופולארי של סובארו, אשר נחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק בחודש מרץ האחרון. פורסטר החדש בנוי על הפלטפורמה המודולארית של סובארו המשמשת גם את האימפרזה וה-XV, והוא ממשיך להציע מפרט שטח נדיר ביחס ליתר מתחריו בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים בגודל בינוני.

לפורסטר הנעה כפולה קבועה עם חלוקת כוח משתנה בהתאם לתנאי הדרך, אליה מצטרפת מערת ה-X Mode של סובארו המתאימה את חלוקת הכוח ופעולת בקרות האחיזה בהתאם לתנאי הדרך. בנוסף מותקנת בפורסטר גם מערכת בקרת ירידה במדרון ויהיה ניתן לציידו בעתיד הקרוב גם בערכת מיגון מקורית של סובארו. עם זאת, בדור החדש לא ניתן לבצע הגבהה באופן רשמי, זאת על מנת לא לפגוע בפעולת מערכת ה-EyeSight האחראית על עזרי הנהיגה האקטיביים.

הממדים
מידותיו של הדור החדש של סובארו פורסטר נותרו כמעט זהו לאלו של הדור היוצא. האורך הכללי עומד על 462.5 ס"מ, תוספת של 3 ס"מ בלבד אשר נוספו כולם לבסיס הגלגלים שאורכו עלה ל-267 ס"מ. ממד הרוחב גדל ב-2 ס"מ ל-181.5 ס"מ ואילו נתון הגובה נותר ללא שינוי ועומד על 173 ס"מ.
מרווח הגחון נותר מרשים ביחס לקטגוריה ובכלל ועמד על 22 ס"מ.

תא המטען של הפורסטר מציע נפח של 520 ליטר, כשעם קיפול המושבים האחוריים ניתן להגיע לנפח טעינה מרבי של 1,775 ליטר.

הביצועים
סובארו פורסטר החדש משווק בישראל רק עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי, שנכון לעתה יהיה המנוע היחיד איתו יגיע ארצה. המנוע מספק 182 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-24.3 קג"מ המתקבלים ב-4,400 סל"ד ומועברים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
הפורסטר מסוגל להאיץ ל-100 ב-9.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 207 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 12.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.


הבטיחות
בדור החדש של סובארו פורסטר מותקנת מערכת EyeSight של סובארו המבוססת על שתי מצלמות קדמיות הקוראות את הנעשה על הכביש ללא עזרת ראדאר. על בסיס מערכת זו מותקנות בפורסטר מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית, כולן כציוד סטנדרטי יחד עם 7 כריות אוויר.

ברמת הגמור הבכירה המכונה 'ספורט'  מותקנת גם תאורת אור גבוה אדפטיבית ומערכת לזיהוי תנועה ועקיפה בשטחים מתים ובנסיעה לאחור.
סובארו פורסטר החדש טרם נבחן במבחני הריסוק של Euro NCAP.

אבזור ומחיר
הדור החדש של סובארו פורסטר משווק בישראל בשתי רמות גימור עיקריות. רמת הגימור הבסיסית מכונה X ומחירה עומד על 180 אלף ש"ח וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, בלם יד חשמלי, פנסי LED קדמיים וחישוקי קלים בקוטר "17.

רמת הגימור הבכירה מכונה 'ספורט' והיא נבדלת מגרסת ה-X בשבכה קדמית שחורה, מסגרת שחורה לחלון האחורי וגימורים חיצוניים ופנימיים בצבע כתום. מחיר גרסה זו הוא 200 אלף ש"ח, שנוסף לאבזור הבטיחות המשודרג היא מצוידת גם בפתיחה חשמלית לדלת תא המטען, גג שמש פנורמי וגם פתחי מיזוג למושב האחורי שבאופן תמוה לא קיימים בגרסת ה-X.
בשתי רמות האבזור מותקנת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע (6.5 אינטש ב-X ו-8 אינטש ב'ספורט') בעלת קישוריות מלאה לממשק אפל car, דיבורית BT ומצלמה אחורית.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments