עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השוואתי היברידיות – יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס

מכוניות היברידיות הפכו להיות אידיאליות עבור מקבלי רכב צמוד מהעבודה עכב שווי שימוש מופחת. יצאנו לבדוק את שלושת האופציות הבולטות לנהג המשפחתי

משתתפות במבחן: יונדאי איוניק, קיה נירו, טויוטה אוריס הייבריד
קטגוריה: מכוניות היברידיות
טווח מחיר: 135-140 אלף ש"ח
מתחרות נוספות בקבוצה: טויוטה פריוס, טויוטה C-HR



לפני 20 שנה טויוטה הביאה את בשורת המכונית ההיברידית לעולם עם הפריוס. מאז שמרה על עצמה טויוטה כמובילה בתחום ההנעה ההיברידית, כשהפריוס עצמה שהדור הרביעי שלה הוצג לפני שנה, הפכה למותג בפני עצמו. כמעט מילה נרדפת למכונית היברידית. יחד עם הפריוס משתדלת טויוטה להציע גרסאות היברידיות כמעט לכל אחד מהדגמים בקו המוצרים הגדול שלה. מהיאריס ועד הקאמרי.

אבל טויוטה לא היחידה העוסקת בפיתוח מכוניות היברידיות. תקנות זיהום האוויר ופליטות המזהמים המחמירות מידי שנה גררו את כל יצרניות הרכב למרוץ ההיברידי, גם כאלו שהצהירו בתחילה כי לעולם לא ייצרו מכונית בעלות הנעה שכזו.

קונצרן יונדאי, ששם לעצמו מטרה להיות בין חמשת יצרניות הרכב הגדולות בעולם, החליט גם הוא בתחילת העשור להשקיע בפיתוח טכנולוגיה היברידית. הקוראנים הנחושים הצליחו לסגור את הפער הטכנולוגי, ובשנה שעברה חשפו פלטפורמה ייעודית למכוניות היברידיות וחשמליות עליה יבנה הקונצרן דור חדש של מכוניות ירוקות.
על בסיס הפלטפורמה הזו נבנו שתי מכוניות שונות במראה, אך זהות במהות. יונדאי יצרה את האיוניק במרכב ההאצ'בק המשפחתי ואילו קיה את הנירו בעל תצורת הקרוסאובר האופנתית.

הגעתן כמעט במקביל של שתי המכוניות ארצה בתמחור דומה יכול לחולל תפנית בשוק המכוניות ההיברידיות בישראל, שעד כה היה מנומנם יחסית ובעל היצע מצומצם. לקחנו את שתי האחיות הלא זהות לעימות עם טויוטה אוריס ההיברידית כדי לבדוק האם הקוריאנים סגרו את הפער מטויוטה, וגם כדי לברר האם שנת 2017 הולכת להיות שנת הפריצה של המכוניות ההיברידיות בישראל.

כתבות נוספות

Facebook Comments