
חמשת רכבי הקרוסאובר החשובים של 2019
21 בנובמבר 2018
חדש על הכביש: יונדאי i20 החדשה
27 בנובמבר 2018
קיה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הגרסה ההיברידית הנטענת של הנירו, הקרוסאובר הקומפקטי של החברה שהוא אחד מהדגמים ההיברידים הפופולארים בישראל. עם תג מחיר של 155 אלף ש"ח מדובר בדגם ההיברידי הנטען הזול ביותר המוצע כרגע בישראל, בפער ניכר של עשרות אלפי שקלים מדגמים אחרים המצוידים במערכת הנעה שכזו. עם זאת בניגוד לדגמים היברידים נטענים אחרים, מחירו של הירוא אינו כולל התקנת עמדת טעינה מנוהלת ומהירה בבית הלקוח שעלותה היא כמה אלפי שקלים נוספים.
יחידת ההנעה של גרסה זו זהה לזו של קיה נירו ההיברידי המוכר לנו, והיא מורכבת ממנוע 1.6 ליטר בהספק של 105 כ"ס ומנוע חשמלי היוצרים יחד הספק משולב של 141 כ"ס, המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שישה יחסי העברה.
השוני העיקרי הוא במערכת הטעינה וניהול הטעינה של המכונית, ובסוללת ליתיום-יון גדולה משמעותית עם קיבולת מוגדלת של 8.9 קילוואט לעומת 1.5 קילוואט בנירו הרגיל. את הסוללה ניתן להטעין באמצעות שקע טעינה ביתי או באמצעות מערכת הטעינה העצמית של הרכב, וכאשר היא מלאה לחלוטין מסוגל הנירו לנסוע לטווח מרבי של 50 ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית בלבד.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת של הנירו הנטען היא 1.3 ליטר ל-100 ק"מ (כ-77 ק"מ לליטר), אך נתון זה לוקח בחשבון שימוש בסוללה הטעונה במלואה. בפועל הצריכה הממוצעת נמוכה יותר ואמורה לעמוד על כ-30 ק"מ לליטר, שגם זה נתון נאה בהחלט. כמו הנירו הרגיל, גם הנירו הנטען מצויד באבזור בטיחות מלא הכולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית.
עוד חדשות ומבצעים
קרב הבלימה של פורד: רנו תייצר בשבילה שתי מכוניות חשמליות קטנות לאירופה
אלפא רומיאו כפול מזראטי: המורשת המוטורית האיטלקית שווה המון כסף
בצרפת מכוניות עם כריות אוויר קטלניות לא יעברו טסט. בישראל משרד התחבורה ממשיך לישון על האף ולסכן אתכם
אושרה תובענה ייצוגית נגד רנו, ניסאן ודאצ'יה בקשר למנועי 1.2 ליטר
הוסדר פיצוי ותיקון לחלק מבעלי מאזדה 2015-2022 עם מסכי מולטימדיה פגומים




