עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

סיטרואן C4 קרוסטורר בגרסאות חדשות

המיניוואן המשפחתי של סיטרואן מגיע ארצה בגרסאות הנעה עדכניות, עם תיבת הילוכים חדשה בעלת שמונה יחסי העברה וגם מנוע דיזל חדש

דגם: סיטרואן C4 קרוסטורר
שנת השקה: 2013
קטגוריה: מיניוואנים קומפקטיים
מחיר התחלתי: 140 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: קיה קארנס, טויוטה פריוס פלוס


סיטרואן מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את דגמי C4 קרוסטורר ו-C4 גרנד קרוסטורר בגרסאות הנעה חדשות, אשר מותאמות לתקני צריכת הדלק וזיהום האוויר המחמירות WLTP שנכנסו לתוקפן השנה.

כמו בעבר יגיעו שני הדגמים עם מנוע 1.2 ליטר טורבו תלת-צילינדרי המספק 130 כ"ס, שמעתה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה במקום שישה בעבר. שילוב מנוע-גיר זה כבר מוצע בפיג'ו 3008 שהגיעה לישראל לאחרונה, ואמור להגיע לרוב דגמי קבוצת פיג'ו וסיטרואן בשנה הקרובה. יבוא גרסת ה-1.6 ליטר טורבו ששווקה עד כה הופסק לעת עתה, וטרם ברור אם ומתי תחזור להיצע המקומי.
בגרסתו העדכנית מאיץ סיטרואן C4 קרוסטורר ל-100 ב-11.5 שניות ומגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת על ידי היצרן היא 19.2 ק"מ לליטר.

בנוסף, סיטרואן C4 גרנד קרוסטורר בעל 7 המושבים יוצע גם עם מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 1.5 ליטר. המנוע החדש מספק גם הוא 130 כ"ס, אך מציע מומנט עדיף של 30.6 קג"מ במקום 23.4 קג"מ במנוע הבנזין כשגם הוא משודך לתיבת ההילוכים החדשה בעלת שמונת יחסי ההעברה. בגרסה זו מאיץ הגרנד קרוסטורר ל-100 ב-11.8 ומגיע למהירות מרבית של 198 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת בתנאי מעבדה היא 25 ק"מ לליטר. 

כל גרסאות סיטרואן C4 קרוסטורר יגיעו ברמת גימור אחת בשם 'אקסקלוסיב' הכוללת חבילה מקיפה של מערכות בטיחות מתקדמות ובהן בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעה על תנועה בשטחים מתים, תאורת אור גבוה אדפטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף מצוידת המכונית גם בבקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי ומערכת לחניה עצמאית בניצב ובמקביל.

המחירים ינועו בין 140 אלף ש"ח ל-C4 קרוסטורר עם מנוע 1.2 ליטר טורבו ל-160 אלף ש"ח ל-C4 גרנד קרוסטורר עם מנוע זהה. מחירה של גרסת הדיזל של הגרנד קרוסטורר עומד על 175 אלף ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments