עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

סוזוקי ג'ימני החדש הגיע לישראל

הדור החדש של סוזוקי ג'ימני נוחת בישראל ויציע כמו תמיד יכולת שטח גבוהה באריזה קומפקטית ומדליקה. המחיר: החל מ-120 אלף ש"ח

דגם: סוזוקי ג'ימני
שנת השקה: 2018
קטגוריה: רכבי שטח
מחיר התחלתי: 120 אלף ש"ח


לצד הויטארה המחודשת, מתחילה סוזוקי לשווק בימים אלו בישראל את אחת המכוניות המעניינות ביותר שלה מזה זמן רב: הדור החדש של הג'ימני. סוזוקי ג'ימני הוא ממשיכו של סוזוקי סמוראי המיתולוגי, והדור הפורש שלו יוצר במשך כמעט שני עשורים ללא שינויים משמעותיים. הדור החדש של סוזוקי ג'ימני שנחשף בשנה שעברה אמור לקחת את המתכון המוכר של רכב שטח בעל מידות סופר קומפקטיות ולהתאים אותו לרמה המקובלת של הנוחות והעידון במאה ה-21.

הדור החדש של סוזוקי ג'ימני שומר על המבנה המסורתי והקשוח של רכב שטח אמיתי, עם שלדת סולם, שני סרנים חיים ומערכת הנעה כפולה בעלת תיבת העברה עם יחס העברה נמוך. עם זאת השלדה חדשה לחלוטין וגם כך המרכב שעוצב בסגנון רטרו עם לא מעט קריצות עיצוביות לסוזוקי סמוראי הקלאסי.

הממדים
כמו בעבר, סוזוקי ג'ימני שומר על מידות צנועות למדי, שלא לומר מיניאטוריות ביחס לרכבים רגילים. אורכו של הג'ימני הוא 348 ס"מ בלבד, כשאורכו של בסיס הגלגלים הוא 225 ס"מ. הרוחב הכולל הוא 164.5 ס"מ והגובה הוא 172.5 ס"מ כאשר מרווח הגחון המינימלי הוא של 21 ס"מ.

מידות אלו מאפשרות לסוזוקי ג'ימני להציע זוויות מרכב מעולות לטובת תיקול מכשולים. לג'ימני זווית גישה של 37 מעלות וזווית נטישה של 49 מעלות, כשזווית הבטן היא 28 מעלות.

הביצועים
לדור החדש של סוזוקי ג'ימני מנוע 1.5 ליטר המחליף את מקומו של מנוע ה-1.3 ליטר של הדור הקודם. המנוע החדש מעט חזק יותר, כשהוא מספק הספק מרבי של 100 כ"ס והוא מוצע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה או אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה.
נתוני הביצועים השתפרו, אך הנתונים לא עוצרי נשימה כשהמהירות המרבית של הגרסה הידנית היא 145 קמ"ש ושל הגרסה האוטומטית 140 קמ"ש בלבד. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.7 ק"מ לליטר בגרסה הידנית ו-13.3 ק"מ בגרסה האוטומטית בתנאי מעבדה.

הבטיחות
בתחום הבטיחות מציג סוזוקי ג'ימני קפיצה גדולה קדימה, כשהוא מציע בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי והצגת תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטיבית. נכון לעתה הוא הדגם היחיד של סוזוקי בישראל המשווק עם מערכות בטיחות מתקדמות המותקנות על פס הייצור ולא מערכת מוביילאיי בהתקנה מקומית.

למרות כל אלו, ובגלל המבנה הייחודי והמיושן של שלדת הסולם שמתאים לעבודת שטח קשה, הציון לו זכה סוזוקי ג'ימני במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP היה לא משכנע. למרות שצויד בחבילת מערכות הבטיחות מתקדמות השיג הג'ימני דירוג של שלושה כוכבי בטיחות בלבד.

אבזור ומחיר
סוזוקי ג'ימני מגיע לישראל ברמת גימור אחידה הכוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע, חשמול מלא לחלונות ולמראות וחישוקים קלים בקוטר "15.
למרבה הצער, הג'ימני שנחשב לרכב השטח העממי האחרון התייקר משמעותי בשיעור של כ-15 אלף ש"ח ביחס לדור הקודם. מחיר הגרסה הידנית עומד על 120 אלף ש"ח ואילו מחירה של הגרסה האוטומטית הוא 137 אלף ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments