
דגם: יונדאי איוניק
שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות קומפרטיות, מכוניות היברידיות
מחיר התחלתי: 137 אלף ש"ח
מתחרות עיקריים: טויוטה פריוס, טויוטה אוריס הייבריד, קיה נירו, סקודה אוקטביה
אחרי שיונדאי ביססה את מעמדה כאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, מתפנים אנשי הקונצרן הקוראני הענק כדי לכבוש יעדים נשגבים יותר. אחד מהיעדים אותו הציבו אנשי החברה לעצמם הוא להוביל בתחום הטכנולוגיה הירוקה וההיברידית, ובכך גם להשיב מלחמה לטויוטה שמהווה החלוצה בתחום והיצרנית הגדולה בעולם של מכוניות היברידיות.
תוך זמן קצר סגרה יונדאי את הפער הטכנולוגי והחלה להציג דגמים היברידים למכוניות קיימות (למשל הסונטה ההיברידית), אך זוהי רק ההתחלה. בשנה שעברה חשפה החברה פלטפורמה חדשה וייעודית שפותחה כדי לשמש משפחה של מכוניות היברידיות וחשמליות. הסנונית הראשונה להתבסס על הפלטפורמה החדשה היא האיוניק, אשר אמורה להיות מוצעת בתצורת הנעה היברידית רגילה, היברידית בעלת אפשרות טעינה משקע בייתי (PHEV) וחשמלית לגמרי. אותה פלטפורמה אגב משמשת גם את החברה הבת קיה, שעל בסיסה בנתה את הנירו.
האיוניק הגיעה לא מכבר לישראל ומנסה לשנות סדרי עולם. בניגוד לפריוס של טויוטה המבדלת את עצמה ויקרה ממכוניות משפחתיות קומפקטיות, האיוניק מתייצבת דווקא לתחרות ישירה בפלח השוק שהוא (עדין) הגדול והמשמעותי ביותר בישראל. טווח מחירים של 135-140 אלף ש"ח והטבת שווי שימוש ללקוחות הליסינג הוא בהחלט הצהרת כוונות מצד יונדאי. הפוטנציאל איפה הוא גדול, השאלה היא גם איך האיוניק מבצעת על הכביש.
עוד חדשות ומבצעים

אי אפשר להרוג טויוטה: 150 מיליון טויוטות מתרוצצות ברחבי העולם

סדנת העיצוב האגדית איטלדיזיין מוצעת למכירה

האם כריות-אוויר במרצדס EQ נפתחות מעצמן ועלולות לגרום לתאונות?

ההגה לא מחובר לגלגלים: מרצדס תציע מערכת היגוי על חוט

חונים כמו זין? אולי זה בגלל דימנציה או פרקינסון
