עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: לקסוס UX

לקסוס מתחילה לשווק בישראל את רכב הקרוסאובר העירוני החדש שלה המציע עיצוב נועז ורשימת אבזור ארוכה. המחיר: החל מ-205 אלף ש"ח

דגם: לקסוס UX
שנת השקה: 2018
קטגוריה: קרוסאוברים יוקרתיים קטנים
מחיר התחלתי: 205 אלף ש"ח
מתחרים עיקריות: אאודי Q3, ב.מ.וו X1, אינפיניטי QX30, מרצדס GLA


לקסוס מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את סדרת UX החדשה, המכניסה את מותג היוקרה היפני לתחרות בקטגורית רכבי הפנאי היוקרתיים הקטנים מול מתחרות דוגמת אאודי Q3 וב.מ.וו X1. לקסוס UX מתבסס על הפלטפורמה המודולארית הגלובלית של טויוטה, והוא מציע עיצוב לקסוסי טיפוסי עם חרטום אגרסיבי בעל שבכת שעון החול הגדולה והמוכרת וקווי גוף מפוסלים.

הקווים הדינאמים מסווים את גודלו האמיתי של ה-UX שהוא כשל קרוסאובר קומקפטי ממוצע, עם אורך של 450 ס"מ ובסיס גלגלים של 264 ס"מ. עם זאת, נתון הגובה צנוע למדי ועומד על 154 ס"מ בלבד כדי להשוות לרכב מראה ספורטיבי/האצ'בקי.



הביצועים

לקסוס UX תוצע בישראל בשתי גרסאות הנעה: UX200 בעלת מנוע בנזין ו-UX250h בעלת מנוע היבירידי, שתיהן בעלות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית.

גרסת הבנזין מצוידת במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המספק 173 כ"ס ו-20.9 קג"מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 190 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת שלה היא 14.7 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן בתקן WLTP.

הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע 2.0 ליטר המספק 153 כ"ס למנוע חשמלי היוצרים יחד הספק משולב של 184 כ"ס. גרסה זו של ה-UX מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 177 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן בתקן WLTP.

הבטיחות
אבזור הבטיחות של לקסוס UX כולל 8 כריות אוויר (בהן כריות להגנת ברכי הנהג והנוסע) שלצידן חבילה של מערכות עזר אקטיביות ובהן: בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לזיהוי תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטיבית.
לקסוס UX טרם נבחנה במבחני הריסוק של EuroNCAP.



אבזור ומחיר
מחירה של לקסוס UX בישראל מתחיל ב-205 אלף ש"ח לגרסת הבנזין ו-228 אלף ש"ח לגרסה ההיברידית, כששתיהן ברמת גימור 'לוקשרי'. ברמת גימור זו מגיעה ה-UX כשהיא מצוידת במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7 המשולבת במצלמה אחורית, בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, פנסי LED קדמיים וחישוקים קלים בקוטר "18.

בתוספת של 20 אלף ש"ח ניתן לקבל את לקסוס UX  עם חבילת 'פרימיום' הכוללת ריפוד עור מלא למושבים, חימום למושבים הקדמיים, גג שמש חשמלי ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הניד.
כמו כן ניתן לקבל את הגרסה ההיברידית של לקסוס UX עם חבילת F Sport המעלה את מחיר המכונית ל-265 אלף ש"ח. בתמורה מצוידת המכונית בסממני עיצוב ספורטיביים חיצונים, מושבים ספורטיביים מתכווננים חשמלית, מסך מולטימדיה ומערכת שמע משודרגים וכיוון חשמלי לגלגל ההגה.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments