עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: סיטרואן C3 איירקרוס

סיטרואן משיקה בישראל את ה-C3 איירקרוס, קרוסאובר עירוני אופנתי ומעוצב. המחיר: החל מ-122 אלף ש"ח

דגם: סיטרואן C3 איירקרוס
שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
מחיר התחלתי: 122 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: סיאט ארונה, אופל קרוסלנד, רנו קאפצ'ר, שברולט טראקס, סוזוקי ויטארה


בשנה שעברה הצטרפה סיטרואן עם ה-C3 איירקרוס לאחת הנישות החמות ביותר בתעשיית הרכב, רכבי הקרוסאובר הקטנים המתבססים על מכוניות הסופרמיני. כעת מושקה C3 איירקרוס גם בישראל ומצטרף לקטגוריה ההולכת וגדלה שבה מככבים בין ביתר, סיאט ארונה, רנו קאפצ'ור, ניסאן ג'וק וסוזוקי ויטארה.

כמתבקש משמו, ה-C3 איירקרוס מתבסס על ה-C3 המוכרת, וגם חולק איתה את שפת העיצוב עם קווי המרכב העגלגלים והמנופחים. בהיררכיה של סיטרואן הוא מחליף את ה-C3 פיקאסו המיניוואני, אך מתומחר מעל ל-C4 קקטוס העממי יותר. את הפלטפורמה והמכלולים חולק ה-C3 איירקרוס עם אופל קרוסלנד שפותח במקביל אליו, אך בניגוד לאופל הוא מנסה להציע אופי צעיר ואופנתי יותר, דבר הניכר במבחר גדול של שילובי צבעים ואפשרויות התאמה אישית.

את ה-C3 איירקרוס ניתן לרכוש בישראל בשמונה צבעי מרכב, עם שלושה צבעי גג שונים לבחירה בגרסת האבזור הבחירה, כשאליהם ניתן להוסיף חבילת גימור צבעוני חיצוני למסילות הגג ומראות הצד בשלושה גוונים נוספים. בסך הכל ניתן ליצור 27 שילובי צבעים שונים, אליהם נוספים שלושה גווני ריפוד שונים בהתאם לרמתה גימור.


הממדים
האיירקרוס הוא כאמור גרסת הקרוסאובר של ה-C3, וגם חולק איתה בסיס משותף, אך הוא גדול משמעותית ממכונית הסופרמיני עליה הוא מתבסס הדבר בא לידי ביטוי קודם כל בממד האורך העומד על 415 ס"מ, תוספת של 15 ס"מ, כאשר בסיס הגלגלים זכה לתוספת של 6 ס"מ ואורכו הוא 260 ס"מ בסך הכל (בדומה ל-C4 קקטוס). הרוחב נותר ללא שינוי ועומד על 175 ס"מ, אך ממד הגובה צמח ל-164 ס"מ (כולל מוטות הגג), מה שמאפשר מרווח גחון של 17.5 ס"מ.

הגידול הממדים מאפשר מרווח פנים גדול יותר וגם תא המטען יצא נשכר מכך. נפחו עומד על 410 ליטר כאשר ברמת הגימור הבכירה בה המושב האחורי נע על מסילה הוא יכול להגיע לנפח של 520 ליטר. עם קיפול המושבים האחוריים ניתן להגיע לנפח טעינה של 1,289 ליטר.

הביצועים
בישראל משווק ה-C3 איירקרוס עם מנוע יחיד, 1.2 ליטר טורבו תלת-צילינדרי, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, שילוב המוכר לנו מלא מעט דגמי פיג'ו וסיטרואן. בגרסה המשווקת בארץ מספק המנוע 110 כ"ס ו-20.5 קג"מ, מה שמאפשר לאיירקורס להאיץ ל-100 ב-11.8 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 183 קמ"ש, לאט יותר מאשר ה-C3 הקלה משמעותית. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת על פי היצרן היא 17.8 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

הבטיחות
סיטרואן C3 איירקרוס מגיע ארצה כשהוא מצויד כסטנדרט במערכת בלימת חירום אוטונומית הפועלת עד למהירות של 85 קמ"ש, אליה מצטרפת מערכת התרעה מקורית על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת ערנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית. בנוסף ישנן גם 6 כריות אוויר.

במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP זכה ה-C3 איירקרוס לדירוג של חמישה כוכבי בטיחות, כאשר ציון ההגנה על מבוגרים עומד על 85% ועל ילדים על 82%. הציון להגנה על הולכי רגל אותו קיבל האיירקרוס הוא 64% בלבד, כאשר הציון לתפקוד מערכות הבטיחות הוא 60%.


אבזור ומחיר
C3 איירקרוס משווק בישראל בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית נקראת Feel והיא כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם דיבורית BT  משולבת, בקרת שיוט, חיישני תאורה וחיישני נסיעה לאחור, קיפול מראות חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "16.

רמת הגימור הבכירה יותר נקראת Shine והיא מוסיפה בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת ניווט מקורית באנגלית, מפתח חכם, חיישן גשם, מצלמה אחורית, פנסי ערפל, משטח טעינה לטלפון הסלולרי, צביעה דו-גוונית וחישוקי "17.

מחירי ה-C3 איירקרוס עומדים על 122 אלף ש"ח לגרסה הבסיסית ו-128 אלף ש"ח לגרסה המאובזרת, מה שמעמיד אותה בפער מחיר גבוה משמעותית מה-C4 קקטוס, אך גם בפער ניכר מסיאט ארונה (שמחירה מתחיל ב-110 אלף ש"ח) וגם מאופל קרוסלנד התאום ( שמחירו מתחיל ב-120 אלף ש"ח). ה-C3 איירקרוס נמכר בישראל עם אחריות מלאה ל-5 שנים או 120 אלף ק"מ.

צילומים: ד"ר רונן טופלברג

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments