עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: אופל קרוסלנד X

אופל משיקה בישראל את קרוסלנד X – הנציג החדש שלה בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים אמור לתפוס בהדרגה את מקומו של המוקה. המחיר: החל מ-115 אלף ש"ח

דגם: אופל קרוסלנד X
שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
מחיר התחלתי: 115 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: סיאט ארונה, רנו קאפצ'ר, MG ZS, פיג'ו 2008, סוזוקי ויטארה


אופל משיקה בימים אלו בישראל את קרוסלנד X, הנציג של המותג הגרמני בפלח השוק המתעורר של רכבי הקרוסאובר הקטנים. עד כה לאופל הייתה נציגות בקטגוריה על ידי המוקה, אך לאחר עסקת הרכישה של אופל על ידי קונצרן PSA אמור ייצורו של המוקה להיפסק בשנה הבאה והקרוסלנד X אמור לתפוס את מקומו בהדרגה, כמו גם את מקומה של אופל מריבה שייצורה הופסק.

אופל קרוסלנד X כמו גרנדלנד X שהושק לצידו מתבסס על פלטפורמה ומכלולים שמקורם בפיג'ו, במקרה זה ב-2008 המוכר. העיצוב נעשה על ידי אופל וקורץ באלמנטים שונים ליתר דגמי המותג, בעיקר על ידי השימוש בגג "צף" המשתלב בקורה האחורית. תא הנוסעים עוצב גם הוא באופן המוכר מדגמים אחרים של החברה, עם דמיון ללוח המכשירים המצוי באסטרה המשפחתית.



הממדים

אורכו של אופל קרוסלנד X  עומד על 421 ס"מ, אך אם זאת הוא מציע בסיס גלגלים נדיב יחסית לקטגוריה של 260 ס"מ (זהה לזה של פיג'ו 2008), וכך גם ממד הרוחב העומד על 176.5 ס"מ. גובהו של קרוסלנד X הוא 160.5 ס"מ והוא מציע תא מטען בנפח של 410 ליטר, אותו ניתן להגדיל עם קיפול המושבים האחוריים עד לנפח של 1,255 ליטר.

הביצועים
לישראל מגיע אופל קרוסלנד X עם יחידת הנעה שמקורה בפיג'ו. מדובר במנוע התלת-צילינדרי בנפח 1.2 ליטר המוכר של הצרפתים, אשר באמצעות מגדש טורבו מספק 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ המתקבלים ב-1,500 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית מתוצרת איישין היפנית, אשר לה שישה יחסי העברה.
עם יחידת הנעה זו  מאיץ אופל קרוסלנד X ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות ומגיע למהירות מרבית של 187 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
אופל קרוסלנד X מגיע לישראל עם כסטנדרט חבילת מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות נוסף ל-6 כריות אוויר. חבילת מערכות הבטיחות הכוללת התרעת התנגשות המשולבת בבלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת ערנות לנהג.

במבחני הריסוק של Euro NCAP זכה הקרוסלנד לחמישה כוכבי בטיחות, כאשר הוא מעניק הגנה של 85% על מבוגרים, 84% הגנה על ילדים ו-62% הגנה על הולכי רגל כאשר אבזור הבטיחות זכה לציון של 57%.

אבזור ומחיר
מחירו של אופל קרוסלנד X מתחיל ב-115 אלף ש"ח ברמת הגימור "אינג'וי" הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית המשולבת עם מצלמה אחורית, חיישני חניה מקורים מלפנים ומאחור, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט וחישוקים קלים בקוטר "16. מחיר זה ממצב את הקרוסלנד בחלק התחתון של קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, בטריטוריה של סיאט ארונה ופיג'ו 2008.

במחיר של 125 אלף ש"ח מוצע הקרוסלנד X ברמת גימור "אינוביישן" בה מצטרפים למפרט בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, מושבים בריפוד עור משולב, חישוקי "17 וצביעה דו-גוונית למרכב. בתוספת של 5,000 ש"ח ניתן לקבל את חבילת הפרימיום הכוללת גם גג שמש פנורמי ומפתח חכם, המוצעת בזמן ההשקה כמתנה לרוכשים ללא תוספת תשלום.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments