עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

החל שיווקו של ניסאן אקסטרייל המחודש

ניסאן אקסטרייל המחודש נוחת בישראל בעקבות אחיו הקטן הקשקאי, עם עיצוב מעודכן ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות. המחיר: החל מ-177 אלף ש"ח

שנת השקה: 2014
מתיחת פנים: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי עם 7 מושבים
מתחרים עיקריים: מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק

כחודשיים לאחר הגעתו ארצה של ניסאן קשקאי המחודש, מתחיל בישראל שיווקו של ניסאן אקסטרייל המחודש, שהוא למעשה גרסת 7 מושבים מוגדלת לקשקאי המוכר. שני הדגמים עברו מתיחת פנים לפני מספר חודשים שנועדה לשפר את האטרקטיביות של שני הדגמים מול מתחריהם בקטגוריה התחרותית והצפופה של רכבי הפנאי בגודל בינוני.

מה נשתנה?
מתיחת הפנים אותה עבר האקסטרייל לא מרחיקה לכת. כמו הקשקאי, גם האקסטרייל מתהדר החזרית העדכנית של ניסאן עם שבכה גדולה בצורת V, אליה מצטרפים יחידות תאורה חדשות ופגוש קדמי חדש המוסיף 5 ס"מ לאורך המכונית העומד מעתה על 469 ס"מ. תא הנוסעים זכה גם הוא לנגיעות קלות בדמות הגה וידית הילוכים חדשים, תפעול משופר למערכת המולטימדיה ושיפור באיכות החומרים ורמת האבזור. בנוסף ישנם כעת גם ארבעה גווני מרכב חדשים ואפשרות לריפוד וגימור עור פנימי בצבע קאמל.

השדרוג המשמעותי ביותר נעשה בתחום הבטיחות, כשמעתה האקסטרייל מצויד כסטנדרט במערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית המזהה גם הולכי רגל.  אליה מצטרפים גם התרעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטיבית. הרמת גימור טקנה כוללת חבילת הבטיחות המשודרגת גם זיהוי עצמים בשטחים מתים ובנסיעה לאחור ומערכת התרעה על עייפות הנהג.



הביצועים
בתחום יחידות ההנעה לא עבר האקסטרייל שינויים, והוא ימשיך להיות מוצע בישראל עם מני מנועי טורבו דיזל בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטר המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. גרסת ה-1.6 מגיעה ארצה עם הנעה קדמית בעוד לגרסת ה-2.0 ליטר ישנה הנעה כפולה.

המנוע הקטן מספק 130 כ"ס ו-32.6 קג"מ, כשהזינוק ל-100 אורך 11.4 שניות והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה זו עומדת על 18.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

מנוע ה-2.0 ליטר מספק 177 כ"ס ו-38.7 קג"מ, כשנתוני הביצועים בגרסה זו עומדים על 10 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 196 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

אבזור ומחיר
ניסאן אקסטרייל מגיע לישראל בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית "אסטנה" מוצעת רק עם מנוע ה-1.6 ליטר וכוללת מערכת מולטימדיה מקורית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה מקוריים, גג שמש פנוראמי נפתח וחישוקים קלים בקוטר "18. מחיר גרסה זו עומד על 177 אלף ש"ח.

רמת הגימור הבכירה היא "טקנה" בה מתווספים מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית, חימום לגלגל ההגה ולשורת המושבים השניה, ריפודי עור, מפתח חכם, תאורת LED ראשית עוקבת פניה, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מערכת מצלמות היקפית, מערכת חניה עצמאית וחישוקים קלים בקוטר "19. מחירו של האקס טרייל ברמת גימור זו עומד על 190 אלף ש"ח לגרסת ה-1.6 ליטר ו-210 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments