דגם: סובארו XV שנת השקה: 2017 קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים גרסה נבחנת: 1.6 ליטר אוטומטית, אייסיט מחיר התחלתי:138 אלף ש"ח מחיר דגם נבחן: 145 אלף ש"ח מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, מיצובישי ASX
בשוק רווי רכבי פנאי וקרוסאוברים סובארו XV הצליח לבדל את עצמו היטב. באופן ייחודי הוא מציע הנעה כפולה כציוד תקני, ולא מתבייש להצהיר שהוא יכול לנסוע בשטח, זאת בזמן שרוב המתחרים מסתפקים בהנעה קדמית ומתכנניהם כמו גם לקוחותיהם מעולם לא התכוונו לרדת איתם מהכביש. סובארו XV קנה לעצמו שם בקרב אלו שלא רק רוצים לשבת גבוה, אלא גם רוצים לטייל, והצלחה לא איחרה לבוא. הוא אולי לא מתקרב להיקף המכירות של קיה ספורטאז', אבל מדובר ברכב הנמכר ביותר של סובארו בישראל, יותר מהאימפרזה עליה הוא מתבסס.
הדור החדש של ה-XV הוצג לפני כשנה, כשהוא מתבסס על הדור החדש של האימפרזה, מה שאומר בפלטפורמה חדשה ומודרנית יותר. כמו בעבר, XV הוא בעצם אימפרזה האצ'בק מוגבהת בתוספת איפור שטח אופייני, כשהמראה של ההאצ'בק המוגבה הוא עוד דבר המבדיל אותו מייתר רכבי הפנאי. אחרי התרשמות ראשונית בהשקה שנערכה לפני כחודשיים, יצאנו למבחן דרכים מלא כדי לראות מה השתנה ב-XV וכיצד הוא מתמודד עם יתר הדגמים בקטגוריה הפופולארית.