עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

פולקסווגן T קרוס – הקרוסאובר העירוני החדש של פולקסווגן

פולקסווגן חושפת מיני קרוסאובר חדש ומסוגנן על בסיס הפולו הפופולארית. לישראל יגיע ה-T קרוס במהלך שנת 2019

דגם: פולקסווגן T קרוס
שנת השקה: 2018
קטגוריה: קרוסאוברים עירוניים
צפי בישראל: אמצע 2019
מתחרים עיקריים: סיאט ארונה, סיטרואן C3 איירקרוס, קיה סטוניק, אופל קרוסלנד


פולקסווגן נכנסת גם היא לפלח השוק המתעורר של רכבי הקרוסאובר העירוניים, כאשר חשפה השבוע את T קרוס החדש. פולקסווגן T קרוס נולד לפני 3 שנים כדגם תצוגה עם מרכב 3 דלתות וגג נפתח, אך הגרסה הסדרתית קונבנציונלית יותר ומציעה מרכב 5 דלתות מקובל וסגור.

הבסיס המכאני של פולקסווגן T קרוס הוא הפלטפורמה המודולארית הקטנה של הקונצרן, עליה בנויות גם פולקסווגן פולו וסיאט ארונה, איתה יחלוק ה-T קרוס את פס הייצור. בסיס הגלגלים של ה-T קרוס עומד על 256 ס"מ ואורכו על 413 ס"מ, כ-10 ס"מ יותר מאשר הפולו. תא הנוסעים זהה למדי לזה של הפולו, כולל המיקום הלא מוצלח של פתחי המיזוג המרכזיים, אך הוא מציע מושב אחורי הנע על מסילה לטווח של 14 ס"מ ומאפשר להגדיל את תא המטען מנפח של 385 ל-455 ליטר.



היצע המנועים של פולקסווגן T קרוס כולל את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו התלת צילינדרי המוכר בגרסאות הספק של 95 ו-115 כ"ס ומנוע 1.5 ליטור טורבו בהספק של 150 כ"ס. אל אלו מצטרף גם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר בהספק של 95 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת מצמד תוצע כאופציה.

אבזור הבטיחות של פולקסווגן T קרוס מרשים וכולל כסטנדרט מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה וזיהוי עצמים בשטחים מתים. כאופציה ניתן לקבל מערכת התרעת ערנות לנהג ומערכת בקרת שיוט אדפטבית.

פולקסווגן מייעדת את ה-T קרוס להיות דגם גלובלי, לכן הוא ייוצר בסין ובברזיל במקביל לייצור בספרד הנועד לשוק האירופאי. לישראל אמור פולקסווגן T קרוס להגיע לקראת אמצע שנת 2019.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments