עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

סקודה קודיאק דיזל: גם עם הנעה כפולה

סקודה מוסיפה להיצע המקומי של הקודיאק אופציה להנעה כפולה עם מנוע הדיזל. המחיר החל מ-239 אלף ש"ח

לא מכבר החלה סקודה לשווק בישראל את הקודיאק, רכב הפנאי הגדול והבכיר (נכון לעתה) של המותג הצ'כי. הקודיאק משווק בישראל עם מגוון גרסאות נחרב הכולל שלושה סוגי מנועים לבחירה, שפע רמות אבזור ואפשרות לתוספת של שורת מושבים שלישית להסעת שני נוסעים נוספים. כמו כן מוצעת בקודיאק גם אופציה להנעה כפולה, זו הייתה קיימת עד כה בגרסאות הבנזין בלבד.

כעת מרחיבה סקודה עוד יותר את המבחר המקומי, עם תוספת של גרסאות הנעה כפולה גם עם מנוע דיזל. הקודיאק דיזל בעל ההנעה הכפולה מגיע ארצה עם מנוע בנפח 2.0 ליטר המספק 190 כ"ס ו-40 קג"מ, בהשוואה ל-150 כ"ס ו-34.6 קג"מ בדגם הדיזל בעל ההנעה הקדמית, כאשר תיבת ההילוכים זהה – כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה. כמו כל דגמי ההנעה הכפולה של הקודיאק גם כן ישנה מערכת לבחירת מצבי נהיגה עם מצב שטח ייעודי המתאים את מערכות בקרת האחיזה.

תוספת הספק זו אמורה לעזור לקודיאק להתגבר על תוספת המשקל של מערכת ההנעה הכפולה, כשהביצועים השתפרו ועומדים על 9.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש במקום 10.1 שניות בדגמי ההנעה הקדמית. צריכת הדלק הממוצעת היא 17.5 ק"מ לליטר לעומת 20 ק"מ לליטר.

הקודיאק דיזל בעל ההנעה הכפולה יוצע בארץ בשתי רמות גימור. הרמה הראשונה היא ה"סטייל" שמחירה 239 אלף וכוללת בין היתר את מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ריפודי עור ואלקנטרה ופנסי LED קדמיים. מעליה מוצעת רמת גימור "אקסקלוסיב" במחיר של 255 אלף ש"ח ובה יש גם מערכת מצלמות היקפיות, גג שמש פנורמי, ריפודי עור מלאים ומערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments