עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

סוזוקי קרוסאובר מקבל טורבו

סוזוקי מתחילה לשווק בישראל את הקרוסאובר המחודש עם מנוע טורבו מודרני ותיבת הילוכים חדשה. המחיר: החל מ-110 אלף ש"ח

סוזוקי לא מזניחה את פלח שוק רכבי הפנאי המשפחתיים הזוכה לפופולאריות הולכת וגודלת, כשהיא משיקה כעת בישראל את הקרוסאובר המחודש. הקרוסאובר (המכונה בעולם SX4 S Cross) זכה למתיחת פנים קלה בסוף השנה שעברה, הבאה לידי ביטוי בעיקר בחזית חדשה עם שבכת כרום בולטת ושדרוג איכות החומרים בתא הנוסעים. בנוסף ישנם מעתה גם חישוקי "17 כסטנדרט כדי להגדיל את מרווח הגחון בס"מ ולשוות למכונית מראה קרבי יותר.

הבשורה הגדולה במסגרת מתיחת הפנים היא החלפת מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי הוותיק במנועי טורבו הזרקה ישירה מודרניים בנפחי 1.0 ו-1.4 ליטר. לארץ יגיע הקרוסאובר המחודש עם מנוע 1.4 ליטר טורבו המספק 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, התופסת את מקומה של התיבה הרציפה. המנוע החדש יוצע גם עם תיבת הילוכים ידנית שגם לה שישה יחסי העברה.

נתוני הביצועים שופרו משמעותית, כשבסוזוקי מצהירים על תאוצה ל-100 ב-9.5 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש בגרסה האוטומטית, שתהיה מן הסתם הגרסה העיקרית בישראל. גם צריכת הדלק שופרה, כשהנתון הרשמי עומד על 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת על פי נתוני היצרן.

    

רמות אבזור ומחירים
הקרוסאובר מגיע ארצה ברמת גימור אחת המכונה GLX וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית, חשמול מלא (חלונות, נעילה ומראות), בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, מתג התנעה וחישוקים קלים. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, זאת למרות שמסגרת מתיחת הפנים הותקנה מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית ומערכת בקרת שיוט אדפטבית.
מחירי הקרוסאובר המחודש עומדים על 110 אלף ש"ח לגרסה הידנית ו-125 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית.

Facebook Comments