עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

ניסאן חוזרת למשפחה ומתחילה לשווק את הסנטרה

לראשונה מזה שנים, גם לניסאן יש משפחתית סדאן בישראל

ההצלחה הגדולה לה זוכים רכבי הקרוסאובר לאחרונה פגמה קצת במעמדן של המשפחתיות הקומפקטיות בתצורת סדאן. עם זאת, עדין המשפחתיות המסורתיות מחזיקות בנתח הגדול והמשמעותי ביותר בשוק הרכב המקומי, כך שלא ניתן להתעלם מהן. ניסאן נעדרה מפלח שוק המשפחתיות בישראל כמעט עשור מאז יציאתה לגמלאות של האלמרה, זאת אם לא מחשיבים את הטידה שהייתה מעין שעטנז ולא באמת יכלה להתחרות במאזדה 3 וטויוטה קורולה.

2016_nissan_sentra_10

דווקא כעת חוזרת ניסאן לשוק המשפחתיות עם הסנטרה (Sentra) המשפחתית הקומפקטית שלה שנפוצה בעיקר בארה"ב (וכלל לא משווקת באירופה) וממוקמת מעל האלמרה שכבר נמכרת בישראל מזה כשנתיים. הסנטרה הוצגה בשנת 2013 ובתערוכת לוס אנג'לס האחרונה עברה זכתה המכונית למתיחת פנים, שעיקרה עדכוני עיצוב חיצוניים בסגנון האלטימה והמקסימה הגדולות. הסנטרה חולקת בסיס משותף עם הפולסאר, ההאצ'בק המשפחתית של ניסאן המיועדת לשוק האירופאי, שיבואה לישראל מתעכב.

2016_nissan_sentra_19

לסנטרה מידות נדיבות הממקמות אותה כאחת המשפחתיות הגדולות בקבוצתה. היא נמתחת לאורך של 463.5 ס"מ ומציעה בסיס גלגלים של 270 ס"מ. מצד שני, רוחבה צר יחסית עם 176 ס"מ בלבד ונפח תא המטען עומד על 427 ליטרים בלבד.

לישראל מגיעה הסנטרה בגרסה אחת בלבד עם מנוע 1.8 אטמוספרי, עוד עדות למוצאה האמריקאי. המנוע מספק 130 כ"ס ו-17.7 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. למרות נפח המנוע, מצהירים בניסאן על צריכת דלק ממוצעת של 14.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

2016_nissan_sentra_11

מחירה של הסנטרה עומד על 130 אלף ש"ח, מחיר מחירון שהוא כמעט גנרי לרוב המשפחתיות הנמכרות בישראל. רמת האבזור איתה מגיעה הסנטרה גבוהה יחסית וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מצלמה אחורית ואפליקציית Waze, בקרת שיוט, מפתח חכם ומתג הנעה, חימום למושבים הקדמיים, חיישן אורות, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר 17". אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית המשלבת התרעת שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים.

Facebook Comments