מנוע דיזל חדש לפיג'ו 3008
הקרוסאובר המעוצב של פיג'ו מקבל מנוע דיזל חדש, חזק וחסכוני מבעבר עם רמת זיהום נמוכה במיוחד
פיג'ו מתחילה לשווק בישראל בימים אלו גרסת דיזל חדשה של ה-3008 המעוצב. מדובר בגרסה בעלת מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל חדש האמור לתפוס את מקומו של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל המוכר, אם כי בשלב זה שתי הגרסאות ימשיכו להימכר במקביל זו לצד זו.
המנוע החדש הוא בעל הספק של 130 כ"ס (לעומת 120 כ"ס במנוע ה-1.6 ליטר) ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ המתקבלים ב-1,750 סל"ד, כשהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה, בהשוואה לשישה יחסי העברה בתיבה האוטומטית של שאר דגמי ה-3008.
השילוב בין המנוע בעל מסנן החלקיקים ותיבת ההילוכים החדשים מאפשרים ל-3008 להציג פליטת מזהמים נמוכה גם בהשוואה למנועי בנזין, מה שמכניס את גרסה זו לקבוצת זיהום 2 בעלת מס הקניה המופחת, אליה נכנסו עד כה בעיקר מכוניות היברידיות. צריכת הדלק הממוצעת של פיג'ו 3008 בגרסה זו עומדת על 24.4 ק"מ לליטר, כשנתוני הביצועים הם 11.5 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 192 קמ"ש.
גרסת הדיזל החדשה של פיג'ו 3008 תוצע ברמת גימור "אקטיב" במחיר של 156 אלף ש"ח, 3,000 ש"ח יותר מאשר מחירה של גרסת ה-1.6 ליטר דיזל ברמת גימור זהה. בנוסף מוצעת גם רמת גימור "פרימיום ספיישל" בכמות מוגבלת הכוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור "פרימיום" גם פנסי LED מלפנים ופתיחה חשמלית של דלת תא המטען. מחיר חרסה זו הוא 184 אלף ש"ח, 11 אלף ש"ח יותר מאשר גרסת ה-1.6 ברמת גימור "פרימיום.