עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

קיה ריו מקבלת מנוע טורבו

מכונית הסופרמיני של קיה משפרת עמדות מול המתחרות ומוסיפה להיצע גרסת טורבו חדשה ומאובזרת. המחיר: 103 אלף ש"ח

דגם: קיה ריו
שנת השקה: 2017
קטגוריה: סופרמיני
מחיר התחלתי: 97 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: יונדאי i20טויוטה יאריסמאזדה 2סוזוקי סוויפטסיאט איביזה


קיה ממשיכה במתקפת החידושים שלה לשנת 2019. לאחר ההשקה המקומית של ספורטאז' המחודש והסיד החדשה מגיע תורה של ריו לקבל עדכון מהותי. כמעט שנתיים לאחר שהושקה בישראל עם מנוע 1.4 אטמוספרי מיושן, נוחתת בישראל קיה ריו עם מנוע טורבו מודרני בעל הזרקה ישירה אשר יחליף בהדרגה את מקומו של המנוע הקיים בשוק המקומי בגרסת ההאצ'בק של המכונית. נכון לעתה קיה ריו סדאן תשווק ללא שינוי ולא תגיע עם מנוע הטורבו המודרני, זאת כיוון שהיא מיועדת בעיקר עבור ציי רכב בעוד גרסת ההאצ'בק מיועדת ללקוחות פרטיים.

מנוע הטורבו של קיה ריו הוא בנפח 1.0 ליטר ובעל שלושה צילינדרים, כשלמעשה מדובר באותו מנוע המותקן ביונדאי i20 המחודשת שנחתה בישראל לאחרונה, כשהוא משודך לתיבת הילוכים זהה כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. עם זאת בקיה בחרו להביא ארצה דווקא את הגרסה החזקה של מנוע זה עם 120 כ"ס במקום 100 כ"ס ביונדאי, ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ המתקבלים בין 1,500 ל-4,000 סל"ד. עם מנוע הטורבו החדש מאיצה קיה ריו ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 195 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 19.6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.


אבזור ומחיר
גרסת הטורבו החדשה של קיה ריו מגיעה עם אבזור בטיחות מקיף הכולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב ותאורת אור גבוה אדפטיבית. רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע המשולבת במצלמה אחורית, חשמול מלא לחלונות ולמראות כולל קיפול, בקרת אקלים, בקרת שיוט וחישוקים קלים.

מחירה של המכונית עומד על 103 אלף ש"ח, 6,000 ש"ח יותר מאשר גרסת ה-1.4 ליטר ברמת אבזור דומה, זאת למרות הציון הירוק הנמוך יותר לה זוכה גרסת הטורבו. מחיר זה מציב אותה ראש בראש מול הגרסאות המאובזרות של יונדאי i20, סיאט איביזה וטויוטה יאריס.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments