עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: סוזוקי איגניס

סוזוקי איגניס חוזרת, הפעם כרכב קרוסאובר קטן ואופנתי בעל מראה צעצועי. המחיר: החל מ-74 אלף ש"ח

שנת השקה: 2016
קטגוריה: מיני, קרוסאוברים קטנים
מחיר התחלתי: 74 אלף ש"ח

סוזוקי מתחילה לשווק בימים אלו את האיגניס החדשה, המשתלבת בהיצע הגדול של המכוניות הקטנות אותה מציעה החברה וכולל את הסלריו, הבלאנו והסוויפט (שדור חדש שלה הוצג בחו"ל לאחרונה). האיגניס היא מיני קרוסאובר המעוצבת לפי חוקי הז'אנר, כשלמעשה היא נטולת מתחרות ישירות בישראל.

בניגוד לדגמי סוזוקי האחרים, ניכר שבמקרה של האיגניס התאמצו מעצבי החברה ליצור מראה אופנתי ומדליק, כאשר שילובי צבעים מבחוץ ומבפנים רק מחזקים את תחושת האופנתיות. האיגניס מתבססת על הפלטפורמה המודולארית של סוזוקי המשמשת גם את הבלאנו החדשה.




המידות
מבחינת המידות מתברגת האיגניס בין קטגוריית המיני לבין קטגוריית הסופרמיני. אורכה עומד על 370 ס"מ, רוחבה על 169 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה על 243.5 ס"מ. בהשוואה לסלריו, מכונית המיני של סוזוקי, האיגניס ארוכה ב-10 ס"מ, רחבה ב-9 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים הארוך בס"מ.

האיגניס מתנשאת לגובה של 159.5 ס"מ מה שמעניק לה צללית גבוה וגם מאפשר לה להציע מרווח גחון נדיב של 18 ס"מ. תא המטען של המכונית הוא בנפח של 271 ליטר המסוגל לגדול עד ל-505 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.



הביצועים
האיגניס המגיעה לישראל מונעת על ידי מנוע 1.2 ליטר בעל שני מזרקים לצילינדר המוכר גם מהבאלנו. בעולם מוצעת האיגניס גם עם מנוע 1.0 ליטר טורבו תלת צילינדרי, אך זה נותר מסורב עליה נכון לעתה. מנוע ה-1.2 ליטר מספק 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד כשהוא מוצע עם תיבה ידנית בעלת חמישה יחסי העברה או עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
האיגניס מגיעה לישראל עם הנעה קדמית, אך בעולם היא מוצעת גם בגרסת הנעה כפולה בעלת יכולת שטח מפתיעה שאינה מתוכננת להגיע לארץ בשלב זה

בגרסה הידנית מאיצה האיגניס ל-100 ב-12.2 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 170 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 21.7 ק"מ לליטר.
הגרסה האוטומטית זריזה במפתיע בתאוצה ל-100 קמ"ש בשניה בודדת, אך מהירותה המרבית עומדת על 160 קמ"ש. צריכת הדלק בגרסה האוטומטית היא 20.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
לישראל מגיעה האיגניס עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כאשר בארץ מותקנת בה מערכת מובילאיי המוצעת כסטנדרט, זאת בזמן שבעולם מוכרת סוזוקי את האיגניס גם עם חבילת מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בין היתר התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית.

ארגון ה-EuroNCAP ערך לאיגניס שני סבבים של מבחני ריסוק, האחד לדגם הכולל את חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות והאחד ללא החבילה. עם חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות זכתה האיגניס לדירוג של חמישה כוכבי בטיחות, אלא שהגרסה נטולת החבילה המגיעה לארץ הסתפקה בציון נמוך של שלושה כוכבי בטיחות בלבד. בגרסה זו קיבלה האיגניס 79% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים., 67% בהגנה על הולכי רגל וציון של 25% בלבד בסעיף מערכות הבטיחות.  

צריך לציין כי על פי התקנות העדכניות של הארגון יכולה לזכות בציון המרבי רק מכונית המצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית, וזו אינה מגיעה ארצה למרבה התמיהה. עם זאת, האיגניס עדין זכאית לציון בטיחות 6 לפי דירוג משרד התחבורה, מה שמדגיש את העיוות בשיטת הציונים הישראלית.



אבזור ומחיר
האיגניס משווקת בארץ ברמת גימור אחת המציעה אבזור עשיר למדי וכוללת מערכת שמע מקורית, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מפתח חכם, חיישן תאורה, תאורת LED ראשית, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "16. במהלך השקת המכונית יקבלו הרוכשים מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בהתקנה מקומית עם תוכנת ניווט waze.
מחיר האיגניס עומד על 74 אלף ש"ח לדגם הידני ו-85 אלף ש"ח לדגם האוטומטי.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments