מנוע 1.0 ליטר חדש לסקודה פאביה
סקודה מוסיפה להיצע הפאביה מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש שיחליף בהדרגה את מנוע ה-1.2 הוותיק ומוזיל את המכונית
סקודה מרעננת בימים אלו את היצע הדגמים של הפאביה בישראל, כשהיא מוסיפה למבחר המקומי מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש. זהו אותו מנוע תלת-צילינדרי המוצע גם באוקטביה המחודשת שהגיעה ארצה לאחרונה ומוצע גם בראפיד. המנוע החדש אמור לתפוס את מקומו של מנוע ה-1.2 ליטר הארבע-צילינדרי המוכר, למרות שבטווח הקצר ישווקו שני המנועים זה לצד זה. אגב, צעד דומה כבר נעשה באיביזה היוצאת, אחותה למחצה של הפאביה, כבר לפני כשנתיים.
מנוע ה-1.0 ליטר מוצע בפאביה בשתי גרסאות הספק. הראשונה בעלת 95 כ"ס ו-16.3 קג"מ תוצע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד שלה חמישה יחסי העברה, ואילו השניה בעלת הספק של 110 כ"ס ו-20.3 קג"מ אשר תוצע רק עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה.
נתוני הביצועים של הפאביה עם המנוע החדש כמעט זהים לאלו עם מנוע ה-1.2 ליטר הפורש. הגרסה הידנית מעט זריזה יותר ומאיצה ל-100 ב-10.6 שניות (10.9 שניות ב-1.2 ליטר), מגיעה למהירות מרבית של 185 קמ"ש (182 קמ"ש) ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 22.7 ק"מ לליטר.
הגרסה האוטומטית מאיצה ל-100 ב-9.8 שניות (9.4 שניות ב-1.2 ליטר), מגיעה למהירות מרבית של 196 קמ"ש (ללא שינוי) ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 21.7 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
הבשורות הטובות הן שפאביה עם המנוע החדש זולה יותר מבעבר בשיעור של כ-3,000 ש"ח. הפאביה הידנית המגיעה ברמת גימור "אקטיב" הבסיסית עומד על 77 אלף ש"ח, כאשר מחיר הגרסה האוטומטית עומד על 97 ו-102 אלף ש"ח לרמות גימור "אמבישן" ו"סטייל" בהתאמה. רשימת האבזור נותרה ללא שינוי ומרמת גימור "אמבישן" ישנם מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע ובקרת שיוט. רמת גימור "סטייל" מוסיפה גם מפתח חכם, חישוקים קלים ובקרת אקלים.