חדש על הכביש: פיג'ו 308GTI
פיג'ו חוזרת עם ה-308GTI לשוק המשפחתיות הספורטיביות אחרי היעדרות ארוכה. המחיר ההתחלתי: 190 אלף ש"ח
שנת השקה: 2014
קבוצה: קומפקטיות ספורטיביות
מחיר התחלתי: 189,900 ש"ח
מתחרות: פולקסווגן גולף GTI, סיאט לאון קופרה, הונדה סיוויק טייפ R
אחרי כמעט שני עשורים בהם לא הציע פיג'ו בישראל קומפקטית חמה מתחילה פיג'ו לשווק בישראל את ה-308GTI. הגרסה הספורטיבית של ה-308 הוצגה כבר לפני כשנתיים, אך רק כעת מגיעה ארצה כחלק ממהלך מקומי לחזק את הזהות של פיג'ו למותג ה-GTI איתו צברה הילה בשנות ה-80' וה-90'. ההמתנה הייתה משתלמת, כיוון שה-308GTI תוצע במחיר אטרקטיבי יחסית של 190 אלף ש"ח, שהם כ-25 אלף ש"ח פחות מגולף GTI ידנית או מהלאון קופרה בעלת תיבת ההילוכים כפולת המצמדים. במחיר זה כוללת ה-308GTI דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה, ציוד חריג ויקר שמפתיע בהיותו כלול במחיר הבסיס של המכונית ואמור לסייע להוריד את הכוח לכביש דרך הגלגלים הקדמיים.
הביצועים
ל-308GTI מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר הקיים בשתי רמות הספק, אך לארץ מגיעה רק גרסת ההספק החזקה שלה 270 כ"ס. המומנט מרבי עומד על 33.6 קג"מ הזמינים במלואם בין 1,900 ל-5,000 סל"ד. תיבת ההילוכים המוצעת היא ידנית בלבד, בעלת שישה יחסי העברה. גרסה אוטומטית לא קיימת גם לא כאופציה. נתוני הביצועים של ה-308GTI עומדים על 6 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. למרות רמת הביצועים הגבוהה, בפיג'ו מצהירים על צריכת דלק מוצעת של 16.6 ק"מ לליטר.
הבטיחות
אבזור הבטיחות של ה-308GTI בסיסי למדי וכוללת 6 כריות אוויר לצד מערכות הבטיחות המקובלות כיום (בקרת יציבות, תגבור וחלוקת בלימה). המכונית לא מגיעה ארצה עם אבזור בטיחות אקטיבית מתקדם, על פי היבואן מתוך מטרה כדי לשמור על מחיר תחרותי. אפשר להתנחם בעובדה כי במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP זכתה ה-308 לציון של חמישה כוכבי בטיחות.
אבזור ומחיר
מחירה הבסיסי של ה-308GTI עומד כאמור על 190 אלף ש"ח וברמת הגימור איתה היא מגיעה לישראל נכללים בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם וחניה, מפתח חכם, מושבים ספורטיביים בריפוד אלקנטרה עם עיסוי, פנסי ערפל וחישוקים בקוטר "19.
מערכת המולטימדיה מופעלת על ידי מסך מגע בגודל "9.7 וכוללת דיבורית BT וחיבורים להזרמת מדיה. מצלמה אחורית מוצעת רק כאופציה. עוד ברשימת האופציות: צביעה דו-גוונית וגג שמש פנורמי חשמלי.