עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: קיה ריו החדשה

הדור הרביעי של קיה ריו נוחת בישראל, תחילה במרכב האצ'בק ובגרסת הנעה אחת בלבד. המחיר:96 אלף ש"ח

צילומים: רונן טופלברג

שנת השקה: 2016
קטגוריה: סופרמיני
מחיר: 96 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: יונדאי i20, טויוטה יאריס, מאזדה 2, סקודה פאביה, סיאט איביזה



קיה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור הרביעי של הריו, מכונית הסופרמיני הגלובלית של החברה. הריו החדשה מתבססת על פלטפורמה המשותפת גם ליונדאי i20 ועליה יתבסס גם רכב פנאי קטן ואופנתי בשם סטוניק שימוצב מתחת לנירו. העיצוב החיצוני המוצלח הוא למעשה אבולוציה של קודמו, אך בקיה מצהירים שמדובר במכונית חדשה לגמרי.

בישראל הריו נמכרה עד כה היטב רק בגרסת ה-4 דלתות שפנתה בעיקר לציי הרכב הצריכים משפחתית קטנה בהיררכיה. עם זאת, גרסת ה-5 דלתות לא ממש סיכנה את המועמדות בצמרת קבוצת הסופר מיני. לאור זאת קצת מפתיע שהנירו החדשה מגיעה קודם כל בגרסת ההאצ'בק, אך גרסת הסדאן צפויה להצטרף להיצע המקומי כבר במהלך חודש ספטמבר כאשר ייחל ייצורה במפעל במקסיקו, משם מגיעה הריו לישראל. כמוקבל אצל קיה מוצעת אחריות מורחבת ל-7 שנים, אך ללקוחות פרטיים בלבד בתקווה שאלו יצליחו להרים את מכירות הריו ולשחזר ולו במעט את ההצלחה של הפיקנטו הקטנה יותר.

     

הביצועים
נכון לעתה מגיעה הריו החדשה לישראל בתצורת הנעה יחידה, המשלבת מנוע 1.4 ליטר אטמוספרי ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. המנוע הוותיק מספק 100 כ"ס (במקום 109 בדור הקודם) ו-13.6 קג"מ המתקבלים ב-4,000 סל"ד. לתיבת ההילוכים ישנם שישה יחסי העברה, לעומת רק ארבעה באחות יונדאי i20 המגיעה עם מנוע זהה. על הנייר הדבר אמור להקנות לריו יתרון קל בביצועים ובצריכת הדלק, אשר עומדת על 16.7 ק"מ לליטר בממוצע על פי נתוני היצרן.
נתוני הביצועים עומדים על 13.4 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 173 קמ"ש.

המידות
הריו החדשה שמרה לא רק על עיצוב דומה לקודמתה אלא גם על מידות כמעט זהות. האורך הכולל של גרסת ההאצ'בק צמח בס"מ וחצי ל-406.5 ס"מ בך הכל, כאשר בסיס הגלגלים גדל מ-257 ל-258 ס"מ, נתון שהוא מהגדולים בקטגוריית מכוניות הסופרמיני. הרוחב (172.5 ס"מ) והגובה (146 ס"מ) של הריו נותרו ללא שינוי. נפח תא המטען שופר קלות והוא עומד על 300 ליטר, כאשר ניתן להגדיל אותו עד ל-955 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

הבטיחות
מכיוון שהריו מגיעה לישראל ממקסיקו, היא אינה מצוידת במערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות כדוגמת בלימת חירום אוטונומית, התרעת התנגשות והתרעת סטיה ממסלול כיוון שהיא פשוט לא מיוצרת איתן, זאת בניגוד לדגמים המגיעים ממפעלים אחרים של קיה. עקב כך, מסתפקת הריו החדשה בהתקנה מקומית של מערכת מובילאיי המצטרפת אל 6 כריות אוויר שהן ציוד תקני.
הדור החדש של הריו טרם נבחן על ידי ארגון ה-EuroNCAP נכון לעתה (אוגוסט 2017).



אבזור ומחיר
קיה תשווק את הריו החדשה ברמת גימור אחת בלבד. הציוד התקני כולל מערכת מולטימדיה מהדור האחרון, עם תאימות לממשקי אנדרואיד ואפל בשילוב מצלמה אחורית, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישן אורות, תאורה עוקבת פניה וחישוקים קלים בקוטר "15.

תג המחיר של הריו עומד על 96 אלף ש"ח, מה שמציב אותה מתחת למחירי הקטנות היפניות המובילות כמו טויוטה יאריס ומאזדה 2 שמחירי הגרסאות המאובזרות שלהן גבוה ב-10 אלף ש"ח, עם זאת צריך לזכור שהן מצוידות במערכות בטיחות שאינן קיימות בריו.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments