עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מרצדס חושפת את הדור החדש של ה-A קלאס

הקומפקטית היוקרתית של מרצדס נחשפה בעולם, עם עיצוב עדכני, מנועים חדשים ואיכות משופרת. לישראל תגיע ה-A קלאס החדשה בסתיו הקרוב

דגם: מרצדס A קלאס החדשה
קטגוריה: קומפקטיות יוקרתית
שנת השקה: 2018
צפי בישראל: סתיו 2018
מחיר צפוי: 180 אלף ש"ח ומעלה
מתחרות עיקריות: אאודי A3, ב.מ.וו סידרה 1, אינפיניטי Q30, וולוו V40


מרצדס חושפת בימים אלו את הדור החדש של ה-A קלאס, המכונית הקטנה והזולה בהיצע של יצרנית היוקרה. מרצדס A קלאס הנוכחית זכתה להצלחה גדולה עם למעלה מ-600 אלף יחידות שנמכרו ממנה, לכן לא מפתיע שהדור החדש שומר על הקווים המוכרים, אך עם זאת מוסיף ליטוש עדכני ואת החזית החדשה של מרצדס שהגיע היישר מסדרת ה-CLS.

תא הנוסעים לעומת זאת עבר מהפך, כאשר לוח המכשירים מורכב מעתה משילוש של שני מסכין זה לצד זה, בשלושה שילובי גודל שונים בהתאם לרמת הגימור. מך אחד משמש כלוח מחוונים ואילו המך השני משמש כתצוגה העיקרית של מערכות הרכב, המולטימדיה ובקרת האקלים כאשר השליטה נעשית באמצעות משטח מגע בין המושבים. במרצדס מבטיחים כי בשור החדש יש שיפור ניכר באיכות החומרים ואיכות הגימור שבדור הנוכחי לא ממש תאמה את סמל הכוכב בחזית. עוד תמיע המכונית תאורת אווירה עם אפשרות בחירה של 64 גוונים שונים.



המידות
מרצדס A קלאס החדשה מציגה גידול קל במידותיה לעומת הדור הנוכחי. האורך הכללי צמח ב-12 ס"מ ועומד על 442 ס"מ, כשמתוכם 3 ס"מ נוספו לבסיס בגלגלים בעומד בדגם החדש על 273 ס"מ. הרוחב צמח ב-2 ס"מ ל-1180 ס"מ והגובה נותר זהה לדור היוצא והוא 144 ס"מ.
הארכת המרכב ותכנון מחודש אפשרו להגדיל את תא המטען ב-29 ליטר לנפח של 370 ליטר.

המנועים
בשלב ראשון נחשפה ה-A קלאס עם שני מנועי טורבו בנזין חדשים שרלוונטים עבור השוק הישראלי, שניהם יוצעו עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה.

גרסת ה-A200 מצוידת במנוע בנפח 1.4 ליטר המספק 163 כ"ס ו-25.4 קג"מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 225 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 19.6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

גרסת ה-A250 מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר המספק 224 כ"ס ו-35.7 קג"מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 250 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 16.6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

בנוסף מוצעת ה-A קלאס גם עם מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 1.5 ליטר שאינו רלוונטי לשוק הישראלי. בעתיד אמורות להצטרף גרסאות הנעה נוספות ובהן גרסת בסיס מוחלשת למנוע ה-1.4 ליטר וגרסאות AMG ספורטיביות וחזקות.

הבטיחות
כל דגמי ה-A קלאס החדשה יצוידו ב-7 כריות אוויר ומערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית. בנוסף ניתן יהיה לקבל את המכונית גם עם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments