עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מדד הבטיחות של משרד התחבורה הוא בדיחה עצובה של חוסר מקצועיות

משרד התחבורה מחייב את יבואני הרכב להציג "מדד בטיחות" בכל פרסום של דגם, אלא שמבחינה מקצועית זהו מדד מטעה שגורם הרבה יותר נזק מאשר תועלת לצרכנים.

במשרד אולי לא יודעים, או שהם בוחרים להתעלם מכך, אבל עצם הימצאותה של מערכת בטיחותית ברכב לא בהכרח הופך אותו לבטוח יותר מאשר רכב שבו אין מערכת כזאת.

המדד שמשרד התחבורה המציא מסכם רק את עצם הימצאותן של מערכות בטיחות שונות כמו התרעת התנגשות אבל ודאי שלא מתאר את רמת הבטיחות הכוללת של מכונית כלשהי.

המדד, שמתעלם מן היכולות הדינמיות של מכוניות או מרמת ההגנה הפאסיבית שהן מסוגלות לספק, קובע למשל שאחד מדגמי מרצדס E קלאס פחות בטוח מסוזוקי סלריו…

השיטה העקומה של משרד התחבורה לדרוג ההימצאות של מערכות בטיחות במכוניות מפילה חללים בכל שוק הרכב וזורעת בלבול בקרב מי שבאמת מחפש מכוניות בטוחות יותר.

מה שיותר חמור: כך מעודד משרד התחבורה התקנה מקומית של מערכות בטיחות אשר העלות-תועלת שלהן לא הוכחה ומאידך מדכא את המוטיבציה לייבא מכוניות עם ציוד בטיחות מקורי של יצרניות הרכב.

אדם סביר עלול לקבל רושם מוטעה כאילו שמדובר במדד מקצועי אשר מתאר את רמת הבטיחות שמכונית מספקת.

 

כתבות נוספות

השאירו תגובה