עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

החדשות של 2017: המשפחתיות

שנת 2017 אמורה להיות מעניינת במיוחד בגזרת המכוניות המשפחתיות עם שפע דגמים פופולארים חדשים. אז מה צפוי לנו בשנה הקרובה?

 golf_the_update-1

הונדה סיוויק
אחרי שנים רבות הציגה הונדה סוף סוף סיוויק חדשה לגמרי (הדור הנוכחי הוא למעשה מתיחת פנים מקיפה של הדור שקדם לו). הסיוויק החדשה גדולה יותר מקודמתה באופן משמעותי ומשיכה בקו עיצוב מוחצן, בפרט בגרסת הסדאן בעלת צללית הקופה.

%d7%94%d7%95%d7%a0%d7%93%d7%94-%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%99%d7%a7-%d7%94%d7%90%d7%a6%d7%91%d7%a7-2016-006-640x300   civic-2017s

הבשורה הגדול של הסיוויק בדור החדש נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם ישנם מנועי טורבו חדשים בנפחי 1.0 ו-1.5 ליטר המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בתחום השלדה מציעה הסיוויק מעתה מתלה אחורי רב חיבורי שאמור לתרום רבות ליכולת הדינמית ולנוחות הנסיעה.
גרסת ההאצ'בק של הסיוויק תגיע אלינו מבריטניה ואילו גרסת הסדאן תיוצר בטורקיה. השאלה הגדולה שתלויה באוויר היא האם הסיוויק תמשיך להיות מהיקרות בקבוצת המשפחתיות או שתיישר קו עם יתר מתחרותיה.
זמן הגעה משוער: אמצע שנת 2017

יונדאי i30
הדור החדש של ה-i30 נחשף בתערוכת פריז האחרונה ומכוון ללא רגשי נחיתות לעברה של הפולקסווגן גולף. בהתאם לכך, ושלא במפתיע, העיצוב של הדור החדש שמרני יחסית ודגש גדול ניתן בתא הנוסעים על איכות החומרים ואופציות האבזור. בעתיד אף צפויה גרסה ספורטיבית שתתחרה ב-GTI.

hyundai_i30_3-4_front

הדור החדש של ה-i30 אמנם מתבסס על קודמו, אך מחדש עם מנועי טורבו מתקדמים (1.0 ליטר 120 כ"ס ו-1.4 ליטר 140 כ"ס) בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. כרגע לא ברור אם השילוב המודרני הזה יגיע בדגמים שישווקו בישראל, או שמא היבואן יעדיף, כמו במקרה של ה-i20, להביא את המכונית עם מנוע אטמוספרי ותיבת הילוכים פלנטארית כמו בדור היוצא. גם מגוון מערכות הבטיחות המתקדמות שהוצגו בדור החדש, בהן בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית, הן עדין בגדר נעלם בקשר למפרט הישראלי.
עוד פרטים על יונדאי i30 החדשה
תאריך הגעה משוער: הרבעון השלישי של 2017

סובארו אימפרזה
בתערוכת ניו-יורק האחרונה חשפה סובארו את הדור החדש של האימפרזה. מדובר בדגם חדש לחלוטין המתבסס על הפלטפורמה המודולארית החדשה של סובארו ומציע מידות גדולות מבעבר, עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ ואורך כולל של 462 ס"מ בגרסת הסדאן, מה שהופך אותה לאחת המכוניות הגדולות בקבוצה.

2017_impreza

האימפרזה תונע על ידי מנוע מסדרת המנועים החדשה, בתצורת הבוקסר המסורתית כמובן, של החברה שאת הסנונית שלה פגשנו כבר בלבורג. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית רציפה וגרסאות הנעה כפולה יוצעו רק בחו"ל. הדור החדש של האימפרזה מציג גם מערכת התרעת התנגשות ובלימה אוטונומית, לצד מערכות בטיחות מתקדמות נוספות. לא ברור אם אלו יכללו במפרט המקומי.
עוד פרטים על סובארו אימפרזה החדשה
זמן הגעה משוער: הרבעון הראשון של 2017

סיאט לאון
כמו אחיותיה לקונצרן, פולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה, גם הלאון של סיאט זכתה למתיחת פנים קלה לאחרונה. שינויי העיצוב מינוריים למדי, תא הנוסעים כולל מערכת מולטימדיה משודרגת ומתחת למכסה המנוע ישנו מנוע טורבו חדש בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. מתיחת הפנים הקלילה תקפה לשלושת גרסאות המרכב של הלאון: 3 ו-5 דלתות האצ'בק וגרסת הסטיישן המכונה ST. דגם הקופרה הספורטיבי אמור לקבל עדכון במהלך השנה הבאה.
תאריך הגעה משוער: הרבעון הראשון של 2017

סקודה אוקטביה
המשפחתית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה. מלפנים ישנה חזית חדשה עם יחידות תאורה נפרדות, ואילו בתא הנוסעים ישנו לוח מחוונים בעיצוב חדש ומערכת מולטימדיה משודרגת.

octavia-2017

מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש בעל שלושה צילינדרים המספק 110 כ"ס אשר מחליף את מקומו של מנוע ה-1.2 ליטר המוכר. כמו כן מוצע גם מנוע 1.4 ליטר עם 150 כ"ס ונוספו מערכות התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית.
למבחן דרכים ראשון לסקודה אוקטביה 1.0
תאריך הגעה משוער: אביב 2017

פולקסווגן גולף
הגולף הפופולארית של פולקסווגן זכתה לאחרונה למתיחת פנים של אמצע מחזור החיים. החידוש הגדול במתיחת הפנים הוא מנוע טורבו חדש בנפח 1.5 ליטר בהספקים של 150 ו-130 כ"ס אשר מחליף את מקומו של מנוע ה-1.4 ליטר המוכר.

golf_2017-01

בתא הנוסעים ניתן למצוא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסכים במגוון גדלים בהתאם לרמת גימור וציוד בטיחות משופר, הכולל בין היתר מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כסטנדרט ואופציה לבקרת שיוט אקטיבית עם יכולת זחילה בפקקים ומערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה. כרגע לא ידוע אילו מן המערכות יוצעו בגולף המחודשת כאשר תגיע לישראל.
עוד על מתיחת הפנים של פולקסווגן גולף
תאריך הגעה משוער: המחצית השניה של 2017

רנו מגאן
הדור הרביעי של המשפחתית הקומפקטית מבית רנו הוצג כבר לפני שנה בתערוכת פרנקפורט, אך הגעתו התמהמה עד כה. אחת הסיבות היא ההמתנה למחליפת הפלואנס, שהיא למעשה גרסת הסדאן של המגאן. מחליפת הפלואנס נחשפה לפני מספר חודשים כששמה חוזר להיות פשוט מגאן סדאן.

the-megane-family-is-extended-withmegan-sedan-2017

הדור החדש של המגאן בנוי על הפלטפורמה המודולארית של רנו וניסאן המשמשת בין היתר גם את הרנו קאדג'ר והניסאן קשאי. המגאן החדשה גדולה יותר מקודמתה ומתאפיינת בעיצוב חיצוני אלגנטי מבחוץ, ובסביבת נהג חדשה מבפנים המתאפיינת במסך מגע אנכי גדול בקונסולה המרכזית.

המגאן מוצעת עם שילוב של מנוע 1.2 ליטר טורבו המספק 130 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים, אך יתכן מאד שגרסת הסדאן תגיע גם עם מנוע 1.6 אטמוספרי מיושן ותיבת הילוכים רציפה. גם גרסאות דיזל תגענה לארץ לאור הצלחתן הנדירה בשוק המקומי.
תאריך הגעה משוער: הרבעון השני של 2017

Facebook Comments