עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

תערוכת דטרויט: פולקסווגן ג'טה חדשה

פולקסווגן חושפת את דור החדש לחלוטין של הג'טה – משפחתית הסדאן שלה. לישראל תגיע המכונית רק בשנה הבאה

דגם: פולקסוגן ג'טה
קטגוריה: משפחתיות סדאן קומפקטיות
שנת השקה: 2018
צפי בישראל: תחילת 2019
מתחרות עיקריות: סקודה אוקטביה, רנו מגאן גרנד קופה, הונדה סיוויק סדאן
טווח מחיר צפוי: 135-150 אלף ש"ח


בתערוכת דטרויט המתקיימת באמצע חודש ינואר חשפה פולקסווגן את הדור החדש והשביעי במספר של הג'טה. פולקסווגן ג'טה נולדה בשנת 1979 כגרסת הסדאן של הגולף, אך מאז שנות ה-200 התבדלה מאחותה הקומפקטית ודווקא התקרבה במידותיה ומבארה לכיוון הפסאסט הבכירה. הדור החדש של הג'טה מתבסס על הפלטפורמה המודולארית של פולקסווגן, המשמשת בין היתר את הדור הנוכחי של הגולף שהוצג כבר בשנת 2013.  העיצוב החיצוני מיישר קו עם  המראה של דגמי פולקסווגן החדשים והג'טה מפגינה דמיון רב למדי לפאסאט החדשה ופחות לגולף. תא הנוסעים שודרג משמעותית גם הוא עם עיצוב הפונה כלפי הנהג ואופציה למסך תצוגה המחליף את לוח המחוונים מסורתי.

מידות
פולקסווגן ג'טה החדשה גדלה באופן משמעותי לעומת קודמתה. אורכה של המכונית צמח ב-3.5 ס"מ שהוקדשו לבסיס הגלגלים שאורכו עומד עתה על 269 ס"מ. בסך הכל נמתחת הג'טה החדשה לאורך של 470 ס"מ, מה שהופך אותה לגדולה בקבוצתה. בפולקסווגן מבטיחים שיפור משמעותי במרווח הפנים ותא מטען גדול יותר מבערב, למרות שכרגע לא פורסם נתון תכולתו.



יחידות הנעה
בשלב ראשון חשפה פולקסווגן את הג'טה החדשה עם יחידת הנעה אחת בלבד: מנוע 1.4 ליטר טורבו המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ אותו ניתן יהיה לקבל עם תיבת הילוכים ידנית, או לחילופין עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת שמונה יחסי העברה.  מדובר בשילוב מעניין, שכן עד כה הוצע מנוע זה, המוכר לנו מהגולף ודגמים נוספים של הקונצרן, עם תיבת הילוכים כפולת מצמד כשהתיבה הפלנטארית נשמרה רק לדגמים חזקים ויקרים יותר.
נתוני הביצועים של הג'טה טרם פורסמו. מנועי טורבו נוספים בנפחי 1.8 ו-2.0 ליטר יחד עם גרסה היברידית  אמורות להצטרף להיצע בהמשך.

בטיחות ואבזור
תא הנוסעים של הג'טה החדשה כולל מערכת מולטימדיה עדכנית עם תאימות לממשקי אפל וגוגל, כשלפחות בארה"ב ניתן יהיה לשלבה עם מערכת שמע משוכללת של חברת Beats.לפחות בארה"ב, הג'טה תכלול תאורת LED מלאה בחזית כסטנדרט ותאורת אווירה פנימית.

בתחום הבטיחות תציע הג'טה החדשה בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית כפי שניתן למצוא כבר כעת בגולף, אליהן יצטרפו מערכות שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי עצמים בשטחים מתים וזיהוי תנועה החוצה מאחור.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments