עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

תערוכת דטרויט: דור חדש לקיה פורטה

קיה מציגה בדטרויט את הדור השלישי של הפורטה שעוצב בהשראת הסטינגר הספורטיבית ואמור לנחות בישראל לקראת שנת 2019

דגם: קיה פורטה
קטגוריה: משפחתיות סדאן קומפקטיות
שנת השקה: 2018
צפי בישראל: סוף 2018/תחילת 2019
מתחרות עיקריות: יונדאי אלנטרה, טויוטה קורולה, מאזדה 3, סקודה אוקטביה
טווח מחיר צפוי: 130-140 אלף ש"ח

לא רק פולקסווגן עם הג'טה החדשה, גם קיה בחרה לחשוף בתערוכת דטרויט את משפחתית הסדאן החדשה שלה. מדובר בדור השלישי של קיה פורטה, מכונית הזוכה להצלחה גלובלית גדולה ומשווקת בקוריאה כקיה K3. הפורטה החדשה מפגינה דמיון מה לדגם היוצא, אך העיצוב מודרני ועדכני עם חרטום ופרופורציות בהשראת קיה סטינגר הספורטיבית. שיווקה של הפורטה החדשה אמור להתחיל בארה"ב במחצית השניה של השנה, כשלישראל היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת שנת 2019 לאחר שגרסאות מתאימות לשוק המקומי ייחשפו בחודשים הקרובים.

מידות
קיה פורטה החדשה גדלה במעט במידותיה לעומת הדור היוצא. האורך הכולל צמח ב-8 ס"מ ועומד בדגם החדש על 464 ס"מ מרשימים, כשהרוחב צמח ב-2 ס"מ ועומד על 180 ס"מ. נתון בסיס הגלגלים לא פורסם אך הוא אמור לעמוד על לפחות 270 ס"מ כמו בדור היוצא, נתון שהוא מהגדולים בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות.

יחידות הנעה
בשלב ראשון חשפה קיה את הפורטה עם יחידת הנעה חדשה בנפח 2.0 ליטר המספקת 148 כ"ס ופועלת בשיטת מחזור אטקינסון, שיטה הנהוגה בעיקר ביחידות הנעה היברידיות ומאפשרת חיסכון בדלק על חשבון הספק מרבי. בנוסף מצויד המנוע החדש שמערכת מחזור גזי פליטה לטובת שיפור פליטות המזהמים. המנוע החדש משודך לראשונה בקיה לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בעתיד צפיות להצטרף גרסאות הנעה נוספות, בין היתר גם מנוע 1.6 ליטר שיהיה רלוונטי לשוק המקומי וגם גרסה היברידית.

בטיחות ואבזור
קיה פורטה תיישר קו עם המקובל כיום בתחום הבטיחות, כשהיא תציע מערכת בלימת חירום אוטונומית ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. בנוסף, יוצעו גם מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה וזיהוי עצמים בשטחים מתים בגרסאות האבזור הבכירות.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments