עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

פורד חושפת את הפוקוס החדשה

הדור החדש של פורד פוקוס נחשף במרכבי האצ'בק, סדאן וסטיישן עם דור חדש של מנועים ומערכות בטיחות מתקדמות. לישראל תגיע הפוקוס החדשה בתחילת שנת 2019

דגם: פורד פוקוס דור 4
שנת השקה: 2018
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
צפי הגעה לישראל: תחילת 2019
מחיר משוער: 130-140 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: פולקסווגן גולף, אופל אסטרה, מאזדה 3, טויוטה אוריס, הונדה סיוויק, יונדאי i30


פורד חשפה השבוע בהשקה בין לאומית את הדור החדש והרביעי של הפוקוס. פורד פוקוס היא מכונית גלובאלית שהיא החשובה ביותר עבור פורד, לכן נחשפה בוז מנית בגרסאות המיועדות לשוק האמריקאי, האירופאי והסיני. הפוקוס נחשפה בגרסאות האצ'בק וסטיישן המיועדות בעיקר עבור השוק האירופאי, וגם בגרסת סדאן שתיוצר בסין ותגיע משם לארה"ב. כרגע לא ברור אם ומתי תגיע גרסת הסדאן לישראל כיוון שהיא לא מצוידת בתקינה אירופאית. יתר גרסאות הפוקוס החדשה אמורות לנחות בישראל בתחילת שנת 2019.

פורד פוקוס החדשה מתבססת על פלטפורמה C2 החדשה של פורד שהיא למעשה פיתוח של פלטפורמת הפוקוס היוצאת. בסיס הגלגלים התארך ב-5.3 ס"מ ושימוש נרחב בפלדה בחוזק מתיחה גבוה ואלומיניופ אפשרו להוריד את משקלה של הפוקוס בעד 88 ק"ג בהתאם לגרסה. כמו בעבר תציע הפוקוס מתלה אחורי רב חיבורי, אך הוא יותקן רק בגרסאות המנוע החזקות, כאשר הגרסאות הבסיסיות יסתפקו במתלה אחורי פשוט וזול יותר.

העיצוב
העיצוב של הפוקוס החדשה מתבסס על הקווים של הדור היוצא, אך החזית עברה נראית מחודדת יותר ובליטות מכסה המנוע מתמזגות עם קווי השבכה. מצד בולט בעיקר קו הבתי הגלגלים המודגש מאחור. תא הנוסעים עוצב מחדש לחלוטין, כאשר בולט מיקום מערכת המולטימדיה בחלק העליון של לוח המכשירים כמקובל כיום, כשפתחי המיזוג יורדים קומה ונמצאים במרכז.

פורד תציע את הפוקוס החדשה במספר רמות אבזור וגימור המשפיעות גם על העיצוב החיצוני. נוסף לרמות הגימור טרנד וטיטניום ניתן יהיה לבחור ברמת גימור וניאלה שבה ישנם גימורי כרום חיצוניים ושבכה יוקרתית, רמת גימור ST ליין עם תוספות ספורטיביות אווירודינמיות וספויילר אחורי וגרסת אקטיב, שבכה חצאיות צד ופגושי פלסטיק שחורים בסגנון רכבי פנאי עם מרווח גחון גבוה יותר ב-3 ס"מ.

המנועים
פורד תציע את הפוקוס החדשה עם שני מנועי טורבו בנזין תלת צילינדריים שני מנועי טורבו דיזל. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה בנפח 1.0 ליטר ויוצע בהספקים של 85, 100 ו-125 כ"ס, כשמעליו יוצע מנוע בנפח 1.5 ליטר, עם טכנולוגיית ניתוק צילינדרים בזמן שיוט לטובת חיסכון בדלק, בהספקים של 150 ו-182 כ"ס. מנועי ה-125 וה-150 כ"ס יוצעו גם עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה, אשר תפעולה נעשה באמצעות חוגה לבחירת המצבים במקום ידית ההילוכים המקובלת. נתוני הביצועים הרשמיים של הפוקוס החדשה טרם פורסמו.

הבטיחות
בהתאם למקובל כיום, הפוקוס החדשה מצוידת במגוון מערכות בטיחות אקטיביות כששילוב של כולן מאפשר לה להציע יכולות אוטונומית ברמה 2. מערכת בלימת חירוף אוטונומית היא ציוד סטנדרטי, ובנוסף ניתן יהיה לקבל את הפוקוס עם מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, התרעת עצמים בשטחים מתים ותנועה חוצה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית וגם חידוש שיוצע רק בשווקים מסוימים ומסתמך על מערכת ניווט מקורית: מערכת התרעה על נסיעה בנתיב הנגדי.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments