עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מדריך המשומשות פרק שני: מה לקנות – התאמה לתקציב


%d7%98%d7%95%d7%99%d7%95%d7%98%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%99%d7%97%d7%aa-%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9d-2016-0049-1170x550

ראשית יש לקבוע מסגרת תקציב ולהשאיר בצד סכום שיספיק להוצאות לא צפויות. קנייה דרך חברות סחר או ליסינג מאפשרת קבלת מימון. זה מפתה וטוב לתזרים השוטף, אבל צריך גם להחזיר את זה

ההגדרה הראשונה שחשוב לקבוע היא מה התקציב שעומד לרשותך בעת רכישת המכונית.
מתוך התקציב שהוגדר צריך לשים בצד סדר גודל של כ-2,000 ש"ח שנחוצים לכל העיסוקים סביב חיפוש, בדיקת ורכישת המכונית, ולטובת טיפולים מיידיים שאולי יידרשו בה מיד לאחר קבלתה.

בעת רכישת מכונית מאחת מחברות הסחר הגדולות, או מחברת ליסינג, אפשר להגדיל את התקציב באמצעות מימון בנקאי או חוץ בנקאי – בהתאם לתנאי האשראי של כל אחד.
יבואני רכב, חברות טרייד-אין וחברות ליסינג יוצאים מידי פעם במבצעים שכוללים מימון בתנאים נוחים (לעיתים אפילו מימון מסובסד על-ידם), ולפעמים מאד משתלם להיעזר בכלי הזה גם כאשר לא מרחיבים את מסגרת התקציב.

חשוב לזכור שאצל רובנו יוצאים תקציב הרכישה ותקציב האחזקה מאותו כיס, לכן "התאמה לתקציב" משמעותה שהמכונית תתאים ליכולות הכלכליות לא רק במעמד הרכישה שלה אלא גם במהלך השימוש בה.

למשל, מכונית גדולה וישנה יחסית, שתצרוכת הדלק שלה גבוהה, יכולה להתאים למשפחה גדולה שטווח הנסיעה שלה לא גדול במיוחד – בעיקר מפני שמחיר הרכישה של מכונית כזאת בדרך-כלל יהיה נמוך יחסית.

לעומת זאת, אדם בודד שחי בעיר ונוסע קילומטראז' רב לצורך עבודתו עשוי להעדיף מכונית קטנה ומודרנית יותר, עם תצרוכת דלק נמוכה ומשנתון צעיר יותר.

כדי להעריך את עלויות האחזקה הצפויות אפשר לבצע מחקר מעמיק, לברר מחירי חלפים וטיפולים, ולבדוק עם מוסכניק שמכיר את הדגם אודות תקלות נפוצות.

אפשר גם להמר על כך שמחירי השוק האמיתיים של המכוניות משקפים גם את הביקוש לדגמים השונים, ודגמים שנחשבים לפחות אמינים (או כאלה שגורמים להוצאות כבדות יותר) נסחרים במחירים נמוכים יותר.

כך או אחרת, בכל מקרה מתקיים אלמנט כלשהו של הימור: כל מכונית דורשת תחזוקה, גם מכוניות אמינות מתקלקלות לפעמים ואילו מכוניות שנחשבות ללא אמינות עשויות להפתיע לטובה.

מה שחשוב הוא "לא להישאר עם הלשון בחוץ": כאשר מקצים תקציב לרכישת מכונית משומשת חייבים לקחת בחשבון תקציב ייעודי נוסף לתיקון תקלות ולתחזוקה, או לבחור במכונית פחות יקרה.

הפרק הבא: מה לקנות – התאמה לצרכים
הפרק הקודם: מכירה לפני קניה

Facebook Comments