עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מבחן השוואתי – סיטרואן C1 מול יונדאי i10, סוזוקי סלריו, שברולט ספארק ודאצ'יה סנדרו

במחיר של מכונית משומשת בת שנתיים ניתן לרכוש מכונית מיני ידנית חדשה "מהניילונים". יצאנו לבדוק איזו תמורה מספקות המכוניות הזולות ביותר בשוק הישראלי

מתחרות במבחן: סיטרואן C1, דאצ'יה סנדרו, סוזוקי סלריו, יונדאי i10, שברולט ספארק
קטגוריה: מכוניות מיני
טווח מחירים: 50-62 אלף ש"ח
מתחרות נוספות בקבוצה: סקודה סיטיגו, סיאט מיי, פיג'ו 108, קיה פיקנטו


מכוניות המיני נתפשות מבחינה תדמיתית כמכוניות זולות, פועל יוצא  מכך שהן מוצעות בגרסאות ידניות בסיסיות במחירים שנעים באזור ה60 אלף ש"ח פלוס/מינוס. אלא שבחינה מדוקדקת של פלח שוק מכוניות מיני מגלה כי חלקן של הדגמים הידניים הזולים הוא נמוך, כשהרוב המכריע של רוכשי מכוניות המיני מעדיף את הדגמים האוטומטים המאובזרים, שמחירם מגיע לאזור ה-80 אלף ש"ח.

לאחרונה החליטה חברת לובינסקי להוזיל את מחירה של סיטרואן C1 הידנית ל-50 אלף ש"ח, מה שממצב אותה כמכונית הזולה ביותר בישראל. התמחור המחודש של ה-C1 מעורר מיד את השאלה הצרכנית מה מקבלים תמורת 50 אלף ש"ח ועל מה צריך לוותר. למעשה, השאלה הזו נכונה לגבי כל מכוניות הקטגוריה הנדרשות למחיר נמוך ומקסימום תמורה. לכן הפגשנו את ה-C1 עם המתחרות העיקריות בגרסאותיהן הזולות.

רשימת המתחרות כוללת את הסוזוקי סלריו שתפסה את מקומה של האלטו, מי שהקימה מחדש את קטגורית המיני במו גלגליה ואף החזיקה בתואר המכונית הזולה בישראל. יונדאי i10 הידנית היא אחותה התאומה של הפיקנטו, אך כיוון שבתמחור המקומי היא זולה ממנה היא נבחרה לייצג את קוראה במבחן, כשאליה מצטרפת גם שברולט ספארק החדשה שאמנם גם היא מגיעה מקוריאה, אך מכוונת כמוצר גלובלי של ג'נרל מוטורס.

אל הרביעייה הזו צירפנו את הסנדרו של דאצ'ה. הסנדרו אמנם גדול במידה וחצי פיזית מיתר הננסיות, אך הוא מוצע במחיר של 55 אלף ש"ח, כך שאי אפשר להתעלם ממנו, בפרט שדאצ'יה חרטה על דגלה להציע תמורה מרבית למינימום מחיר. כך יצאו חמשת המכוניות לענות על השאלה, מי המכונית הזולה המספקת את התמורה הטובה ביותר לכסף.

כתבות נוספות

Facebook Comments