עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

לא שזה ישפר את הבטיחות, אבל קנסות התעבורה עולים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את דרישת משרד התחבורה להעלות את סכומי הקנסות בגין ביצוע עבירות תנועה, ולהוסיף קנסות חדשים, וכל זאת ללא בחינה מקצועית של הגוף שאמור לנהל את הבטיחות בדרכים בישראל – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

לדברי השר כץ גובשו תיקוני התקנות "במטרה להגביר את ההרתעה כנגד נהגים עבריינים אשר מבצעים עבירות תנועה חמורות, ולייעל את המאבק כנגד תאונות הדרכים באמצעות ענישה מהירה ומיידית".

אלא שבחינת השינויים מעלה שברוב המקרים מדובר אך ורק בהעלאת גובה הקנס, או בהוספת קנס לעבירות שבהן ממילא קיימת הזמנה לבית משפט, כלומר שמאליו ברור שלא זה מה שיגביר את ההרתעה.

עבירות "חדשות" שנוספו הן רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר או על אופניים לא תקניים, רכיבה על אופניים בקבוצה בדרך בין עירונית ללא ליווי, אי מתן זכות קדימה להולך רגל שמתכוון לחצות, וכן שתי עבירות שקשורות בנהיגת משאית.

רשימת העבירות שבהן הועלה גובה הקנס כוללת נהיגה עם רישיון רכב שאינו בתוקף, אי ציות לרמזור אדום, חניית רכב בשביל אופניים, ו"עבירות שונות" של רכיבה על אופניים חשמליים.

בנוסף, במקרים של נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף או במהירות גובהה ב-30-40 קמ"ש מן המותר בדרך עירונית או 40-50 קמ"ש בדרך בינעירונית – אשר כיום כבר קיימת עבורן הזמנה לבית משפט – נוסף קנס בסך 1,500 ש"ח.

מי שאמור היה לבחון לעומק את כל נושא האכיפה והענישה היא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – גוף שהוקם על-ידי המדינה כדי להתמקצע בניהול המאבק בתאונות ולהגביר את הבטיחות בדרכים.

אלא שכפי שעולה מדו"ח חמור ביותר שפרסם מבקר המדינה בנובמבר האחרון הרשות הלאומית הושבתה, הלכה למעשה והפכה לגוף חסר תוחלת.

את תגובת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נפרסם אם וכאשר נקבל כזאת.

כתבות נוספות

Facebook Comments