עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

יונדאי איוניק – מבחן דרכים ראשון

האיוניק של יונדאי מתייצבת כדי להציע אלטרנטיבה היביריידית מתקדמת במחיר של משפחתית ממוצעת. הם היא תצליח לכבוש את ליבו של הלקוח הישראלי

דגם: יונדאי איוניק
שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות קומפרטיות, מכוניות היברידיות
מחיר התחלתי:  137 אלף ש"ח
מתחרות עיקריים: טויוטה פריוס, טויוטה אוריס הייבריד, קיה נירו, סקודה אוקטביה


אחרי שיונדאי ביססה את מעמדה כאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, מתפנים אנשי הקונצרן הקוראני הענק כדי לכבוש יעדים נשגבים יותר. אחד מהיעדים אותו הציבו אנשי החברה לעצמם הוא להוביל בתחום הטכנולוגיה הירוקה וההיברידית, ובכך גם להשיב מלחמה לטויוטה שמהווה החלוצה בתחום והיצרנית הגדולה בעולם של מכוניות היברידיות.

תוך זמן קצר סגרה יונדאי את הפער הטכנולוגי והחלה להציג דגמים היברידים למכוניות קיימות (למשל הסונטה ההיברידית), אך זוהי רק ההתחלה. בשנה שעברה חשפה החברה פלטפורמה חדשה וייעודית שפותחה כדי לשמש משפחה של מכוניות היברידיות וחשמליות. הסנונית הראשונה להתבסס על הפלטפורמה החדשה היא האיוניק, אשר אמורה להיות מוצעת בתצורת הנעה היברידית רגילה, היברידית בעלת אפשרות טעינה משקע בייתי (PHEV) וחשמלית לגמרי. אותה פלטפורמה אגב משמשת גם את החברה הבת קיה, שעל בסיסה בנתה את הנירו.

לכל הפרטים על יונדאי איוניק

האיוניק הגיעה לא מכבר לישראל ומנסה לשנות סדרי עולם. בניגוד לפריוס של טויוטה המבדלת את עצמה ויקרה ממכוניות משפחתיות קומפקטיות, האיוניק מתייצבת דווקא לתחרות ישירה בפלח השוק שהוא (עדין) הגדול והמשמעותי ביותר בישראל. טווח מחירים של 135-140 אלף ש"ח והטבת שווי שימוש ללקוחות הליסינג הוא בהחלט הצהרת כוונות מצד יונדאי. הפוטנציאל איפה הוא גדול, השאלה היא גם איך האיוניק מבצעת על הכביש.

 

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments