עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חמש המכוניות החשובות שהוצגו בתערוכת ז'נבה

בתערוכת ז'נבה מוצגות באופן מסורתי לא מעט מכוניות ספורט ויוקרה, אבל גם מקומן של המכוניות העממיות לא נפקד השנה. הנה חמש המכוניות החדשות שהוצגו בתערוכה הכי רלוונטיות לשוק הישראלי

יונדאי סנטה פה
דווקא בתערוכת ז'נבה בחרה יונדאי להציג את הדור החדש של סנטה פה, רכב הפנאי הגדול שלה שמאז ומתמיד אופיין באופי אמריקאי יחסית (וגם מיוצר שם). הדור החדש של הסנטה פה מציג עיצוב חדש ועדכני, עם חזית בהשראת יונדאי קונה ותא נוסעים משודרג האמור להציג קפיצת מדרגה לעבר מחוזות הפרימיום.

סנטה פה החדש ארוך ב-8 ס"מ מקודמו, רחב ממנו בס"מ ואמור להציע גם בסיס גלגלים ארוך יותר זאת על מנת לאפשר מרווח משופר לנוסעים בשלושת שורות המושבים. לסנטה פה יהיה מנוע 2.0 ליטר טורבו חדש, וככל הנראה יצטרף אליו גם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו של הטוסון בתור המנוע הבסיסי בהיצע. לישראל אמור הסנטה פה להגיע עוד לפני סוף השנה הנוכחית כשהוא מצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות.

 

 

הונדה CRV
רכב הפנאי הבינוני של הונדה לא זכה להצלחה גדולה בישראל, בעיקר בגלל היותו מתומחר גבוה מעל יתר מתחריו מיפן וקוריאה, אבל בעולם ובעיקר בארה"ב הוא רב מכר גדול. הדור החדש של ה-CRV שהוצג בג'נבה במהדורתו האירופאית אמור להמשיך את הצלחת קודמו, ואולי גם להיות תחרותי יותר בישראל.

הבסיס המכאני הוא הפלטפורמה של הסיוויק החדשה וכמותה יוצע ה-CRV עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, כאשר בשנת 2019 צפויה להצטרף גם גרסה היברידית. הונדה CRV החדש נוצע עם הנעה קדמית או כפולה ויצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות. השאלה הגדולה היא מה יהיה מחירו כאשר יגיע ארצה לקראת סוף השנה.

 

טויוטה אוריס
טויוטה הציגה בג'נבה את הדור החדש של האוריס, המשפחתית המיועדת בעיקר עבור השוק האירופאי ונמכרת בישראל לצד הקורולה. האוריס החדשה אמנם מציגה קווים דומים לאלו של קודמתה, אך מדובר מכונית חדשה לחלוטין המתבססת על הפלטפורמה המודולארית הגלובאלית של טויוטה המשמשת גם את הפריוס החדשה ואת ה-C-HR.

מידות האוריס החדשה גדולה במעט, 4 ס"מ לאורך ו-3 ס"מ לרוחב והיא תוצע עם שלוש יחידות הנעה: מנוע 1.2 ליטר טורבו המספק 116 כ"ס, מנוע 1.8 ליטר היברידי בהספק של 122 כ"ס ומנוע היברידי חדש בנפח 2.0 ליטר בהספק כולל של 180 כ"ס. כל מערכות הבטיחות המוכרות של טויוטה, כולל בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטייה ממסלול יוצעו גם באוריס החדשה. גרסת סטיישן אמורה להיות מוצגת בקרוב.

סקודה פאביה
סקודה הביאה לג'נבה את המהדוקה העדכנית של הפאביה זאת לאחר מתיחת פנים קלה אותה עברה המכונית. למרות שאחיותיה לקונצרן סיאט איביזה ופולקסווגן פולו כבר מתבססות על פלטפורמה מודולארית חדשה, סקודה פאביה זוכה למתיחת פנים מינורית בלבד האמורה לסייע לה לעבור עוד שנה וחצי עד שיוצג דור חדש באמת.

מעבר לשינויים קוסמטיים קלים בחזית עבר המכונית גם עדכון בתא הנוסעים וקיבלה מערכת מולטימדיה חדשה ועדכנית ואבזור משודרג עם אופציה לבקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם. בתחום הבטיחות תציעה הפאביה מעתה מערכת בלימת חירום אוטונומית ואופציה לבקרת שיוט אדפטיבית.
בתחום המכאני אין שינויים, אך מעתה הפאביה תעשה שימוש רק במנועי שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בלי טורבו (60 ו-75 כ"ס) ועם טורבו (90 ו-110 כ"ס). הפאביה המחודשת אמורה לנחות בישראל החודשים הקרובים.

קיה סיד
גם קיה בחרה להציג בג'נבה את המשפחתית הקומפקטית החדשה שלה שתוכננה עם דגש על השוק האירופאי. הדור החדש והשלישי של קיה סיד מתבסס על הפלטפורמה החדשה המשותפת ליונדאי i30, וכמותה תציע שילוב של מנועי טורבו בנזין מודרניים כשהחשוב ביותר עבורנו הוא בנפח 1.4 ליטר המספק 140 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה.

הסיד החדשה הוצגה במרכבי האצ'בק וסטיישן, כאשר בסיס הגלגלים נותר זהה לזה של הדור היוצא ועומד על 265 ס"מ, אך המכונית התרחבה ב-2 ס"מ ל-180 ס"מ, מה שאמור לתרום למרווח הפנים. הדור החדש של הסיד יחד עם הפורטה שהוצגה בדטרויט חודשיים לפני וכן אמור להיות חוד החנית של קיה בשוק הישראלי בשנת 2019.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments