עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: רנו טווינגו

המיני האופנתית בעלת תצורת ההנעה הייחודית של רנו הגיעה לישראל ושמה על הכוונת את פיאט 500

שנת השקה: 2014
קבוצה: מכוניות מיני
מחיר התחלתי: 65 אלף ש"ח
מתחרות: פיאט 500, אופל אדם, קיה פיקנטו, שברולט ספארק, פולקסווגן אפ!

שלושה דברים שלא ידעתם על רנו טווינגו:
1. היא מיוצרת בסלובניה לצד הסמארט פור פור
2. באירופה מוצעת גרסת GT ספורטיבית עם הספק של 110 כ"ס
3. הדור הראשון של הטווינגו יוצר ברציפות במשך 19 שנים


באיחור אופנתי, תרתי משמע, מתחילה רנו לשווק בישראל את הטווינגו. הדור הנוכחי והשלישי במספר של הטווינגו הוצג כבר בשנת 2014, אך הגעתו ארצה התעכבה בגלל היעדר תיבת הילוכים אוטומטית, שהתווספה להיצע לפני כשנה, ובעיקר בגלל תג מחיר גבוה מידי.

הדור השלישי של הטווינגו אינו לא פורץ דרך כמו הדגם המקורי שהוצג בשנת 1992, אך הוא חריג בנוף המוטורי כיום בזכות תצורת הנעה לא שגרתית של מנוע והנעה אחוריים, פועל יוצא של הפלטפורמה המשותפת לה ולדגמי הפור פור והפור טו של סמארט שפותחו במקביל.

הטווינגו הקטנה משתייכת לקטגוריית מכוניות המיני העירוניות, אך היא לא מיועדת להתחרות ראש בראש במלכת הקבוצה קיה פיקנטו. היבואן המקומי מעדיף למצב את המכונית מול דגמים אופנתיים/יוקרתיים יותר ובראשם פיאט 500, מה שאמור להצדיג מחיר גבוה מזה של מכוניות המיני הקוראניות. נוסף לעיצוב בצעצועי מציעה הטווינגו מבחר אפשריות לשילובי צבעים והתאמה אישית ופטנטים בתא הנוסעים.

עם זאת, החידוש המעניין ביותר הוא יישומון ייעודי בשם R&GO שלמעשה הופכת את הטלפון הסלולרי המוצב על תושבת ייעודית למערכת המולטימדיה והניווט של המכונית, כשהיישומון מאפשר גם הצגת נתוני הנסיעה של המכונית. 

     twingo-01

הביצועים
הטווינגו מגיעה ארצה בשתי גרסאות הנעה, שתיהן עם מנועי שלושה צילינדרים, האחד אטמוספרי ובנפח 1.0 ליטר והשני וגדש בנפח 0.9 ליטר.

מנוע ה-1.0 ליטר מספק 70 כ"ס ו-9.3 קג"מ ומגיע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה. נתוני הביצועים של גרסה זו עומדים על 14.5 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 151 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

מנוע ה-0.9 ליטר מספק 90 כ"ס ו-13.8 קג"מ ומגיע עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. נתוני הביצועים של הטווינגו עם מנוע זה עומדים על 10.8 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 165 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 20.8 ק"מ לליטר.

הממדים
הטווינגו היא מכונית זעירה למדי עם אורך כולל של 360 ס"מ בלבד, אך היא מתהדרת בבסיס גלגלים ארוך יחסית של 250 ס"מ, מה שמבטיח סרחי עודף קטנים. רוחבה של הטווינגו הוא 165 ס"מ וגובהה מתנשא ל-155.5 ס"מ. למרות מיקום המנוע מאחור מציעה הטווינגו נפח תא מטען של 188 ליטר שהוא ממוצע לקטגורית מכוניות המיני, כאשר עם קיפול הספסל האחורי ניתן לקבל נפח טעינה של 980 ליטר.

הבטיחות
אבזור הבטיחות של הטווינגו בסיסי למדי כמקובל בקטגורית מכוניות המיני. המכונית מציעה בכל רמות הגימור 4 כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות ומשיכה ומערכת עזר לזינוק בעליה. בדגם האוטומטי מגיעה הטווינגו עם מערכת התרעה על סטיה מנתיב, אך אינה מציעה מערכות בטיחות מתקדמות נוספות. כאופציה ניתן לקבל את הטווינגו עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית בתוספת של 3,000 ש"ח.

הטווינגו נבחנה במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP זמן קצר לאחר השקתה וזכתה לדירוג של 4 כוכבי בטיחות, עם ציונים של 78% בהגנה על מבוגרים , 81% בהגנה על ילדים ו-68% בהגנה על הולכי רגל. יש לציין שהתקן בו נבחנה הטווינגו דאז הינו פחות מחמיר מהתקן המקובל כיום.

אבזור ומחיר
הטווינגו מגיעה ארצה בארבע רמות גימור שונות. הגרסה הידנית מגיע ברמת גימור אחת בלבד המכונה Life ומחירה עומד על 65 אלף ש"ח. ברמת גימור זו מציעה הטווינגו מערכת שמע מקורית עם קישורית בלוטות', חלונות ומראות חשמליים, בקרת שיוט וגימור בצבע לבן בתא הנוסעים.

מחיר הגרסה האוטומטית מתחיל ב-75 אלף ש"ח עבור רמת גימור המכונה Zen ומוסיפה חיישני חניה מאחור, חלונות כהים וחישוקים קלים בקוטר "15. בתוספת של 4,000 ש"ח ניתן לקבל את הטווינגו ברמת גימור דיינמיק הכוללת חבילות עיצוב צבעוניות לבחירה למרכב ולתא הנוסעים, תאי אכסון נוספים, הגה מצופה עור (בחלק מצבעי הרכב) ומדבקות חיצוניות. הדגם המאובזר ביותר של הטווינגו מכונה Intense ומחירו עומד על 87 אלף ש"ח. גרסה זו מוסיפה פנסי ערפל, גג בד נפתח חשמלית וחישוקים בקוטר "16.

 


Facebook Comments