עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: סוזוקי סוויפט החדשה

סוזוקי מתחילה לשווק בישראל את הדור החדש של הסוויפט עם יותר אבזור ומחיר נמוך מבעבר. עם זאת, רמת ציוד הבטיחות אינה מספקת

שנת השקה: 2016
קטגוריה: סופרמיני
מחיר התחלתי: 79 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: טויוטה יאריס, מאזדה 2, הונדה ג'אז, סוזוקי באלנו, סיאט איביזה



סוזוקי מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור החדש של הסוויפט, מכונית הסופרמיני הפופולארית של החברה ממנה נמכרו עד היום כ-5.4 מיליון יחידות. הדור החדש של הסוויפט הוצג בעולם בסוף שנת 2016 והוא מתבסס על הפלטפורמה הגמישה החדשה של סוזוקי המשמשת גם את הסלריו, האיגניס והבאלנו. הפלטפורמה החדשה והמודרנית מאפשרת לסוויפט להיות קלה יותר ב-90 ק"ג מבעבר, עם התאמה לסדרת המנועים החדשה של סוזוקי.

בהיצע הצפוף של סוזוקי מתברגת הסוויפט החדשה מבחינת מידות ותמחור מעל האיגניס החדשה, אך מתחת לבאלנו הגדולה יותר. המשמעות היא שבניגוד לעבר בו הסוויפט נמכרה במחיר של למעלה מ-100 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית, הדור החדש צריך להיות ממוקם מתחת לבאלנו מבחינת מחיר. זו אחת הסיבות לכך שהסוויפט החדשה זולה בכ-10 אלף ש"ח מקודמתה, עם מחיר מחירון של 92 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית, מה שהופך אותה לאחת ממכוניות הסופרמיני היפניות הזולות בשוק.



המידות
בניגוד למקובל כיום שמכוניות הסופרמיני הולכות וגדלות, הסוויפט החדשה שומרת על מידות דומות לקודמתה ונשארת מהצד השפוי של ארבעת המטרים. אורכה של הסוויפט החדשה עומד על 384 ס"מ, ס"מ פחות מהדור הקודם ו-15 ס"מ פחות מהבאלנו המתבססת על אותה פלטפורמה, בין התר כדי ליצור בידול ממנה. עם זאת בסיס הגלגלים גדל ב-2 ס"מ ל-245 ס"מ (עדין צנועים מהמקובל בקטגוריה) והרוחב צמח ב-4 ס"מ ל-173.5 ס"מ בסך הכל, מה שאמור לבוא לידי ביטוי במרווח פנים משופר. הגובה הכללי ירד בס"מ וחצי וגובהה של הסוויפט עומד על 149.5 ס"מ.
למרות המידות הדומות הצליחו בסוזוקי להגדיל את תא המטען ב-31 ליטרים ונפחו עומד בדור החדש על 242 ליטר, כשעם קיפול המושב האחורי ניתן להגדיל את נפחו ל-556 ליטר בסך הכל.

הביצועים
בישראל משווקת הסוויפט עם מנוע ה-1.2 ליטר האטמוספרי בעל ההזרקה הכפולה, המוכר כבר מהבאלנו והאיגניס, זאת למרות שבעולם היא מוצעת גם עם מנוע 1.0 ליטר טורבו מתקדם. המנוע מספק 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד ומוצע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה, או עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת אפשרות לתפעול ידני.

נתוני הביצועים עומדים על 11.9 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 180 קמ"ש בגרסה הידנית, 11 שניות ו-175 קמ"ש מרביים בגרסה האוטומטית. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 21.7 ק"מ לליטר בגרסה הידנית ו-21.2 ק"מ לליטר בגרסה האוטומטית.

הבטיחות
בתחום הבטיחות מצוידת הסוויפט ב-6 כריות אוויר ובמערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, מה שמאפשר לה לקבל ציון בטיחות 6 לפי מדד הבטיחות המעוות של משרד התחבורה. ההסתמכות על הטבת המס הגובה הניתנת בזכות התקנת מובילאיי גרמה ליבואן לוותר על חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות אותה מציעה הסוויפט בעולם, חבילה הכוללת בין היתר מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית ובקרת שיוט אקטיבית. כל אלו לא מוצעות בישראל אפילו לא כאופציה.

הסוויפט החדשה נבחנה על ידי ארגון ה-EuroNCAP בשתי תצורות. בתצורה עם מערכת בלימת חירום אוטונומית הוענק לסוויפט דירוג של 4 כוכבי בטיחות, אלא שבגרסה נטולת הבלימה האוטונומית המגיעה לישראל זכתה הסוויפט בדירוג מפוקפק של 3 כוכבים בלבד, עם הגנה של 83% על מבוגרים, 75% על ילדים, 69% על הולכי רגל וציון של 25% בלבד למערכות הבטיחות.



מחיר ואבזור
הסוויפט מגיעה לישראל ברמת גימור GLX בלבד הכוללת רשמית אבזור מרשימה ביחס למחיר ולקטגוריה. רשימת האבזור כוללת בקרת אקלים, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישן תאורה, מפתח חכם ומתג התנעה, תאורת LED ראשית, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "16.

בתחום השמע מצוידת הסוויפט  במערכת מקורית תומכת MP3 ומשולבת בדיבורית BT, אך במהלך תקופת ההשקה (וככל הנראה גם לאחר מכן) יקבלו הרוכשים מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בהתקנה מקומית ועם קישוריות אינטרנט.

מחירה של הסוויפט החדשה עומד על 79 אלף ש"ח לגרסה הידנית ו-92 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית, אך במהלך תקופת ההשקה הכוללת מלאי של 300 רכבים תינתן הנחה של 2,000 ש"ח. מחיר זה מציב את הסוויפט האוטומטית מעט מתחת לבאלנו שמחירה מתחיל ב-93 אלף ש"ח, אך היא זולה בכ-10 אלף ש"ח מהדור הקודם של הסוויפט כמו גם מגרסאות הבסיס של טויוטה יאריס ומאזדה 2 הפופולאריות.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments