עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: אאודי Q2

אאודי מתחילה לשווק בישראל את Q2 החדש שפונה לקהל יעד צעיר. המחיר: החל מ-180 אלף ש"ח
צילומים: רונן טופלברג

שנת השקה: 2016
קבוצה: רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים
מחיר התחלתי: 180 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: ב.מ.וו X1, מרצדס GLA, אינפיניטי QX30

שלושה דברים שלא ידעתם על אאודי Q2:
1.הוא מבוסס על הפלטפורמה המודולארית של קונצרן פולקסווגן
2.בניגוד ל-Q3 המיוצר בספרד ה-Q2 מיוצר בגרמניה
3. ה-Q2 מציע הנעה כפולה רק בדגמים החזקים שאינם מיובאים לישראל כרגע


אל היצע רכבי הפנאי של אאודי מצטרף בימים אלה Q2 אשר נחשף בתערוכת ג'נבה 2016.

Q2 הוא האח הקטן במשפחת ה-Q, והוא אמור להיות בעל אופי צעיר ולהביא איתו נופך אופנתי יותר מאשר Q3 הבורגני. אין זה אומר שבאאודי התפרעו עם עיצוב עתידני בנוסח טויוטה C-HR, אבל בהתחשב בשמרנות הגרמנית הידועה הוא אכן מביא איתו משב רוח מרענן.

עיצובו של Q2 נותן דגש על מראה חסון, דבר המושג באמצעות קימורים מעל בתי הגלגלים, קו מתניים בולט וקורה אחורית עבה בעלת חיפוי פלסטי צבעוני הניתן להחלפה. למרות מרווח גחון נאה המראה הכללי הוא יותר של האצ'בק מוגבה מאשר קרסאובר מדושן.

תא הנוסעים לעומת זאת נראה כמו העתק לזה המוצלח שב-A3 הקומפקטית, אך הוא כולל כמה נגידות אופנתיות ובהן אפשרויות דיפוני פלסטיק צבעוניים לדלתות וללוח המכשירים לצד תאורת אווירה בולטת בצבעים שונים.

Q2 אמור למשוך לקוחות צעירים למותג אאודי, אך סביר להניח שחלק מהלקוחות יהיו מי שקנה עד היום את דגמי ה-A3. עם זאת מקווים אנשי אאודי ש-Q2 ימשוך לקוחות של רכבי הפנאי העממיים, כדוגמת קיה ספורטאז' או מיצובישי אאוטלנדר בגרסאותיהם המאובזרות, שיתפשרו על הגודל לטובת אווירה וסמל של מותג יוקרה.

     

הביצועים
בשלב ראשון מגיע Q2 לישראל עם יחידת הנעה אחת בלבד: 1.4 ליטר טורבו בעל טכנולוגיית ניתוק צילינדרים בזמן שיוט והספק של 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה וההנעה היא קדמית. נתוני הביצועים עומדים על 8.5 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 212 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 19.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

המידות
אורכו של Q2 עומד על 419 ס"מ, 20 ס"מ פחות מ-Q3, אך עם זאת לשניהם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, מה שאומר שיש ל-Q2 סרחי עודף קטנים משמעותית. רוחבו של Q2 עומד על 180 ס"מ והגובה על 151 ס"מ (4 ו-8 ס"מ פחות מ-Q3 בהתאמה). למרות המידות המוקטנות נפח תא המטען נותר מכובד ועומד על 405 ליטר.

      

הבטיחות
אבזור הבטיחות הסטנדרטי של Q2 כולל 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ומשיכה ומערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית. כאופציה בתוספת תשלום של 5,000 ש"ח מוצעת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית. בהמשך אמורה להציעה Q2 חבילה מורחבת של מערכות בטיחות בתוספת תשלום כוללת גם יכולת זחילה בפקקים ומערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה.

Q2 נבחן לאחרונה בסבב מבחני הריסוק של ארגון ה-EuroNCAP וזכה לדירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-70%  בהגנה על הולכי רגל.

מחירים ואבזור
ה-Q2 משווק בישראל בשתי רמות גימור עיקריות, Beat ו-Design שמחירן 180 ו-190 אלף ש"ח בהתאמה. כבר ברמת הגימור הבסיסית מגיע Q2 עם מערכת מולטימדיה מקורית ו-10 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "16.
גרסת ה-Design מוסיפה חישוקי "17, תאורת אווירה משתנה בתא הנוסעים ודיפונים בצבע לבן מבריק, חצאיות וכנפונים בצבע שחור מבריק ועוד מספר שדרוגים קוסמטיים.

לרמות גימור אלו ניתן יהיה להוסיף חבילת Luxury שמחירה הוא 25 אלף ש"ח וכוללת גג שמש פנורמי חשמלי, מפתח חכם עם מתג התנעה, קיפול חשמלי למראות הצד שמשות כהות, חישוקי "17 לרמת גימור Beat וריפודים משולבי עור ברמת גימור Design.


למבחן דרכים ראשון של אאודי Q2


Facebook Comments