עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

פיג'ו 3008 מקבלת מערכות בטיחות אקטיביות

פיג'ו משדרגת את רמת הבטיחות של ה-3008 ברמת גימור פרימיום עם תוספת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות

חברת "לובינסקי" יבואנית פיג'ו לישראל מרעננת את היצע הדגמים של ה-3008 החדש אשר הושק בישראל בסוף השנה שעברה. מעתה יוצע ה-3008 ברמת גימור "פרימיום" גם בגרסת ההנעה הבסיסית המצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל המספק 120 כ"ס. עד כה שווקה גרסה זו של ה-3008 רק ברמת גימור "אקטיב הבסיסית, כשרמת גימור "פרימיום הוצעה רק בגרסת הטורבו בנזין 1.6 ליטר בעלת הספק של 165 כ"ס.

מחירה של הגרסה החדשה של ה-3008 עומד על 165 אלף ש"ח, תוספת של 20 אלף ש"ח ביחס לדגם הדיזל הבסיסי ברמת הגימור "אקטיב". רמת גימור "פרימיום" כוללת בין היתר גם גג שמש פנורמי, מערכת מצלמות היקפיות, מפתח חכם, חימום למושבים ומושב נהג מתכוונן חשמלית שאינם כלולים ברמת הגימור הבסיסית. אבל ההבדל המשמעותי בין רמות הגימור הוא במפרט ציוד הבטיחות שזכה בהזדמנות זו לשדרוג.

מעתה יכלול ה-3008 ברמת גימור"פרימיום" גם מערכת בלימת חירום אוטונומית במהירויות שבין 5 ל-140 קמ"ש יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית. מערכות אלו מצטרפות למפרט הבטיחות של ה-3008 אשר כולל ברמת גימור זאת גם מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי עצים בשטחים מתים, תאורת אור גבוה אדפטיבית וזיהוי תמרורים.

למרות השיפור המבורך הרמת ציוד הבטיחות ברמת גימור זו, רמת גימור הבסיסית "אקטיב" נותרה ערומה ממערכות הבטיחות המתקדמות ומסתפקת בהתקנה מקומית של מערכת מובילאיי.
צריך לזכור כי ה-3008 זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP, אך ציון זה תקף רק כאשר מותקנת מערכת בלימת חירום אוטונומית שאינה מוצעת ברמת הגימור הבסיסית.

Facebook Comments