עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

ניסאן קשקאי המחודש הגיע לישראל

רכב הפנאי הקומפקטי של ניסאן נחת בישראל בגרסתו העדכנית לאחר מתיחת פנים. מחיר הגרסה האוטומטית : 144 אלף ש"ח

צילומים: אופיר דואק

שנת השקה: 2014
מתיחת פנים: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, רנו קאדג'אר, פיג'ו 3008, סיאט אטקה



ניסאן מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הקשקאי המחודש, זאת לאחר מתיחת פנים אותה עבר יחד עם אחיו האקסטרייל לפני מספר חודשים. מתיחת הפנים אמורה לעזור לקשקאי לשפר את האטרקטיביות שלו מול קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון שהשתלטו על הקטגוריה, כמו גם מול נציגים חדשים בתחום כמו האח התאום רנו קאדג'ר, פיג'ו 3008, סיאט אטקה ובמידה מסוימת גם מאזדה CX5 החדשה.



מה נשתנה
מתיחת הפנים אותה עבר הקשקאי היא מינורית למדי וכוללת חזית מעודכנת עם יחידות תאורה חדשות ושבכה בולטת יותר, תא נוסעים שבו גלגל הגה ומושבים חדשים יחד עם חומרי דיפון משופרים ושיפורים שונים לטובת בידוד רעשים משופר. שינוי משמעותי יותר נעשה בתחום הבטיחות, כשמעתה מצויד הקשקאי בכל רמות הגימור במערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, כאשר במפרט המקומי מצטרפות אליו גם מערכת התרעה על סטיה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים וסימני דרך ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

הביצועים
בתחום המכאני אין בשורה והקשקאי ימשיך להגיע ארצה עם מנועי 1.2 ליטר טורבו בנזין ו-1.6 טורבו דיזל, שניהם בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. גרסת הבנזין תוצע כאופציה גם עם תיבת הילוכים ידנית.

מנוע הבנזין מספק 115 כ"ס ו-16.8 קג"מ (19.4 קג"מ עם תיבה ידנית), ואיתו מזנק הקשקאי ל-100 ב-12.9 שניות (10.6 בידני) ומגיע למהירות מרבית של 173 קמ"ש (185 קמ"ש בידני). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.8 ק"מ לליטר הן בגרסה הידנית והן בגרסה האוטומטית, על פי נתוני היצרן.
מנוע הדיזל מספק 130 כ"ס ו-32.6 קג"מ ובאמצעותו מזנק הקשקאי ל-100 ב-11.1 שניות ומגיע למהירות מרבית של 183 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 21.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.



אבזור ומחיר
מחירי דגמי הקשקאי הבסיסיים נותרו דומים, 130 אלף ש"ח לגרסה הבנזין הידנית ו-144 לגרסה האוטומטית  ברמת גימור אסנטה. במקרה של הגרסה האוטומטית משובר במחיר הגבוה ב-4,000 ש"ח מחיר הספורטאז' 1.6 הפופולארי. עם זאת רמת גימור אסנטה כוללת אבזור משופר נוסף לציוד הבטיחות התקני גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ודיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "17.

מחירי הגרסאות המאובזרות של הקשקאי דווקא ירדו בשיעור של כ-10 אלף ש"ח. בתוספת של 8,000 ש"ח ניתן לקבל את חבילת האסנטה טק, בה מתווספים מפתח חכם עם לחצן הנעה,  מצלמות היקפיות לתצוגת 360,  גג זכוכית פנורמי וחישוקי "18. רמת הגימור הבכירה היא הטקנה שמחירה 160 אלף ש"ח, כשהיא כוללת בנוסף לאבזור של האסנטה טק גם חבילת בטיחות משודרגת עם חיישן עייפות, התרעה על עצמים בשטחים מתים ועל תנוה חוצה בנסיעה לאחור ומערכת חניה עצמאית. אל אלו מצטרפים גם ריפודי עור, חימום למושבים, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם זיכרונות, פנסי LED קדמיים וחישוקי "19.

גרסת הדיזל של הקשקאי מגיעה ברמות גימור אסנטה ואסנטה טק, שמחירן הוא 154 ו-162 אלף ש"ח בהתאמה, כשגם כאן מדובר בירידת מחיר משמעותית של אלפי שקלים.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments