עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: רנו גרנד קופה

רנו חוזרת לזירת המשפחתיות בישראל עם הגרנד קופה המחליפה את הפלואנס המתהדרת במידות מרשימות ואבזור עשיר. המחיר: החל מ-132 אלף ש"ח

שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
מחיר התחלתי: 132 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, טויוטה קורולה, מאזדה 3, שברולט קרוז



רנו מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הסנונית הראשונה במשפחת הדור הרביעי של המגאן. מדובר בגרסת הסדאן של המגאן המחליפה את הפלורנס ונקראת ברוב השווקים מגאן סדאן, אלא שבישראל ובעוד כמה שווקים נבחרים הוצמד למכונית הכינוי גרנד קופה, זאת בנסיון להעניק תדמית סקסית למכונית במרכב 4 דלות שמרני למדי.

למרות שהעיצוב של הגרנד קופה מתאפיין וקו גג נמוך יחסית זהו מכונית סדאן סטנדרטית למראה בצליליתה, כאשר החזית היא משותפת ליתר דגמי המגאן המאמצים קו שמרני יחסית, והחלק האחורי עוצב בהשראת הטאליסמן הגדולה. משפחת המגאן החדשה, וגם הגרנד קופה הכלולה בה, מתבססת על הפלטפורמה המודולארית של רנו המשמשת גם את הסניק החדש, הקאדג'ר והטאליסמן. המגאן במרכב האצ'בק וסטיישן אמורה להצטרף למבחר המקומי בהמשך השנה.



הממדים
הפלואנס הייתה אחת מהמשפחתיות הגדולות ביותר בקבוצה והגרנד קופה ממשיכה בעקבותיה להציע מידות נדיבות אף יותר. למכונית אורך כולל של 463 ס"מ מתוכם מוקדשים לבסיס הגלגלים 271 ס"מ (תוספת של ס"מ בהשוואה לפלואנס ו-4.5 ס"מ בהשוואה למגאן האצ'בק). רוחבה של הגרנד קופה הוא 181 ס"מ והגובה עומד על 144 ס"מ.
תא המטען של המכונית הוא בנפח 503 ליטר כאשר עם קיפול המושבים האחוריים גדל נפח ההטענה ל-987 ליטר.

הביצועים
רנו תשווק את הגרנד קופה בישראל בשלב זה בשתי גרסאות, טורבו בנזין וטורבו דיזל, כאשר לשתיהן תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה במנוע הבנזין ושישה יחסי העברה במנוע הדיזל.

גרסת הבנזין מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר המוכר של רנו שבורסיה זו מספק 132 כ"ס ו-20.9 קג"מ. נתוני הביצועים של הגרנד קופה עם מנוע זה עומדים על 10.9 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 18.5 ק"מ לליטר.

המנוע בגרסת הדיזל הוא בנפח 1.5 ליטר והספקו עומד על 110 כ"ס ו-25.5 קג"מ. עם מנוע זה נמשכת התאוצה ל-100 12.5 שניות והמהירות המרבית היא 190 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 27 ק"מ לליטר.

הבטיחות
בניגוד לתדמית הבטיחות אותה בנתה רנו, הגרנד קופה לא מגיעה ארצה עם מערכות בטיחות מתקדמות ומסתפקת בציוד תקני של 6 כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות והתרעת עייפות יחד עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

הגרנד קופה לא נבחנה במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP אך הדור הרביעי של המגאן עליו היא מבוססת נבחן על ידי הארגון בשנת 2015 על פי התקן הישן וזכה לדירוג של חמישה כוכבי בטיחות.
גיליון הציונים של המגאן כלל ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.



אבזור ומחיר
גרנד קופה מגיעה ארצה ברמת גימור אחת המכונה אינטנס וזהה במפרטה לשתי גרסאות ההנעה.
רשימת האבזור כוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מפתח חכם עם מתג התנעה, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, ריפודים בשילוב עור, פנסי LED קדמיים וחישוקים קלים בקוטר "17.

מערכת המולטימדיה במכונית היא בעלת הכוללת מסך מגע אנכי בגודל "8.7 היא בעלת ממשק בעברית ומשלבת דיבורית BT, מצלמה אחורית, מערכת ניווט ומערכת שמע עם מחליף דיסקים ושמונה רמקולים.
מחירה של הגרנד קופה עומד על 132 אלף ש"ח לגרסת הבנזין ו-134 אלף ש"ח לגרסת הדיזל

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments