עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: סיאט איביזה החדשה

סיאט משיקה בישראל את האיביזה החדשה במטרה לשמר את מעמדה כסופרמיני הנמכרת ביותר בישראל. המחיר: החל מ-90 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית

צילום: אופיר דואק

שנת השקה: 2017
קטגוריה: סופרמיני
מחיר התחלתי: 78 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: טויוטה יאריס, מאזדה 2, סקודה פאביה, רנו קליאו, סיטרואן C3, פיג'ו 208


סיאט מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור החדש והחמישי במספר של האיביזה, אשר הושק בעולם לפני מספר חודשים. האיביזה היא המכונית הנמכרת ביותר של סיאט מאז ומעולם, וגם המכונית החשובה ביותר של המותג הספרדי. לאור חשיבותה, לא מפתיע שהיא הראשונה בקונצרן פולקסווגן לעשות שימוש בגרסה המוקטנת של הפלטפורמה המודולארית המוכרת MQB. אותה ורסיה של פלטפורמה המכונה A0 משמשת גם את הפולו החדשה שנחשפה לאחרונה, כמו גם קרוסאובר קטן בשם ארונה, שהוא בעצם גרסה מוגבהת של האיביזה.

עבור היבואן המקומי האיביזה היא מכונית חשובה לא פחות, ומזה שנים שהיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בסגמנט הסופרמיני. אחת הסיבות לכך היא הפופולאריות של האיביזה בקרב קהל צעיר, במיוחד בזכות גרסאות מוזלות שהפכו אותה לבחירה מועדפת על קהל זה. עם זאת, הדור החדש של האיביזה גדול יותר ובורגני יותר, כשבמקביל לקפיצה באיכות הוחלט בסיאט שלא לייצר יותר גרסת 3 דלתות למכונית, שלפחות בשוק המקומי הייתה אחראית לכ-30% מסך המכירות. הישג לא מבוטל לתצורת מרכב שכזו בישראל.

עוד בשורה פחות נעימה היא שלעת עתה לא מתוכננת גרסת קופרה ספורטיבית לאיביזה, זאת למרות שהפולו המקבילה כבר נחשפה בגרסת GTI קרבית. צריך גם לזכור שמההיבט המקומי האיביזה קופרה הייתה מהספורטיביות הנמכרות ביותר בסגמנט המצומצם של המכוניות הספורטיביות בישראל, והייתה אחראית לא מעט ליצירת התדמית הפופולארית שלה בקרב הצעירים.
למרות זאת היבואן המקומי תולה תקוות באיביזה החדשה שתנסה להמשיך את הצלחת קודמתה עם מפרט בטיחות ואבזור נדיב, מידות גדולות מבעבר ושדרוג ברמת האיכות.

המידות
האיביזה החדשה ארוכה בס"מ וחצי מקודמתה, אך מציגה שיפור ניכר במרווח הפנים הודות לתוספת של 9.5 ס"מ לבסיס הגלגלים ( העומד על 256.5 ס"מ) ו-8.5 ס"מ שנוספו לרוחב (העומד על 178 ס"מ). אורכה של האיביזה עומד על 406 ס"מ, כך שתוספת הרוחב והארכת בסיס הגלגלים מקנה לה יציבה וצללית דינאמית יותר משל הדור הקודם. ממד גובה נותר דומה ועומד על 144.5 ס"מ.
תא המטען של האיביזה נשכר גם הוא מהגידול במידות ונפחו עומד על 355 ליטר, תוספת של 62 ליטר לעומת הדור הקודם.



הביצועים
את האיביזה החדשה יהיה ניתן לרכוש בישראל בשלוש תצורות הנעה. לגרסה הבסיסית מנוע 1.0 ליטר טורבו תלת-צילינדרי המספק 95 כ"ס ו-17.8 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה. נתוני הביצועים בגרסה זו עומדים על 10.9 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 182 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 21.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הגרסה העיקרית במקומותינו תהיה עם אותו מנוע 1.0 ליטר טורבו, אך בתפוקה משופרת של 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ, בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. לגרסה האוטומטית נדרשים 9.5 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש, המהירות המרבית עומדת על 193 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת זהה לזו של הגרסה הידנית עם 21.2 ק"מ לליטר.

הדגם הבכיר של האיביזה עושה שימוש במנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש של קונצרן פולקסווגן, שהספקו הוא 150 כ"ס והוא מניב 25.4 קג"מ. מנוע זה מגיע רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, ובהיעדר גרסת קופרה הוא יהיה האופציה של האיביזה לחובבי הביצועים. בגרסה זו מאיצה האיביזה ל-100 ב-7.9 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 215 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר.

הבטיחות
ציוד הבטיחות התקני באיביזה החדשה כולל בכל רמות הגימור 6 כריות אוויר, מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית וחיישן עייפות. באופן בלעדי בקבוצה, ונדיר למדי במכוניות עממיות, מצוידים כל דגמי האיביזה מרגמת גימור "סטייל" ומעלה גם במערכת בקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, מערכת התרעת סטיה מנתיב אינה קיימת במפרט המקומי.

האיביזה החדשה נבחנה לאחרונה במבחני הריסוק של ה-Euro וזכתה לדירוג של חמישה כוכבים, התקף גם למכוניות במפרט הישראלי, יחד עם ציונים מהגבוהים בקבוצתה. בהגנה על מבוגרים קיבלה האיביזה ציון גבוה של 95%, בהגנה על ילדים ציון של 77% ובהגנה על הולכי רגל ציון של 76%. הציון לתפקוד אביזרי הבטיחות עומד על 60%.



אבזור ומחיר
האיביזה החדש משווקת בישראל בלא פחות מחמש רמות אבזור שונות ובטווח מחירים נרחב. רמת הגימור הבסיסית מכונה "רפרנס" וכוללת חשמול מלא, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל "5 ובקרת שיוט. מחיר האיביזה ברמת אבזור זו עומד על 78 אלף ש"ח לגרסה הידנית ו-90 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית, מה שאומר שלפחות על פי מחיר המחירון הגרסה האוטומטית התייקרה ב-7,000 ש"ח לעומת האיביזה האוטומטית הבסיסית בדור היוצא.

בתוספת של 7,000 ש"ח למחיר האיביזה האוטומטית הבסיסית ניתן להשתדרג לרמת גימור "סטייל", שם נוסף לבקרת השיוט האדפטיבית ישנה מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך "8, חיישני גשם ותאורה, הגה מצופה עור, פני ערפל עוקבי פניה וחישוקים קלים.

בעלי האופי הספורטיבי יעדיפו את רמת גימור FR, שבה נוסף לסממני העיצוב הספורטיביים מבפנים ומבחוץ ישנם גם בקרת קלים מפוצלת, מערכת לבחירת מצבי נהיגה שונים, גג שמש פנורמי חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17, כאל אלו במחיר של 107 אלף ש"ח. בתוספת של 13 אלף ש"ח מקנה את חבילת ה-Pro של ה-FR שבה גם משובים בריפוד עור ואלקנטרה, מפתח חכם ותאורת LED בחזית.

מחירה של האיביזה בגרסת ה-1.5 ליטר עומד על 133 אלף ש"ח, כשהיא מגיעה ברמת גימור EVO הכוללת את האבזור של רמת גימור FR Pro בתוספת חישוקי "18, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור ומצלמה אחורית.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments