עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: סאנגיונג רקסטון החדש

סאנגיונג משיקה בישראל את הדור החדש של הרקסטון, כשהוא מודרני ובטיחותי משמעותית מקודמו ושומר על תג מחיר אטרקטיבי של 240 אלף ש"ח

דגם: סאנגיונג רקסטון
שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי גדולים
מחיר: 240 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: מיצובישי פאג'רו, טויוטה לנד קרוזר


חברת טלקאר יבואנית סאנגיונג השיקה היום בישראל את הדור החדש של סאנגיונג רקסטון, המחליף את הדור הקודם ששורשיו מגיעים עד לשנת 2002. סאנגיונג רקסטון החדש שומר על מבנה קלאסי של שלדת סולם וסרן אחורי חי שהיה נפוץ כאשר הוצג הדור הראשון שלו, אך כמעט נכחד לחלוטין כיום, עם העלייה בביקוש לרכבי פנאי שרק נראים קשוחים, אבל לא באמת מיועדים לנסיעה אתגרית בשטח.

למרות המבנה הקלאסי מדובר ברכב חדש לחלוטין המפגיש שדרוג משמעותי ביחס לקודמו. העיצוב מודרני יותר ומזכיר בחלק וקווי המתאר את הטיבולי המעודן וגם תא הנוסעים החדש לחלוטין מפגין מראה עדכני עם מסך מולטימדיה גדול כמתבקש. כמו בעבר, הבשורה של הרקסטון מגיע בסעיף המחיר, שהוא נמוך משמעותית ממתחריו הישירים המועטים וקרוב יותר לזה של הקרוסאוברים הגדולים נטולי יכולת השטח בעל 7 מקומות ישיבה כמותו.

הממדים
בדור החדש סאנגיונג רקסטון צמח כמעט בכל מממד בהדורה לדור היוצא. האורך הכולל צמח ב-9.5 ס"מ ל-485 ס"מ, מתוכם 3 ס"מ שנוספו לבסיס הגלגלים שאורכו הוא 286.5 ס"מ. הרוחב עומד עד 186 ס"מ, צמיחה של 6 ס"מ, אף עם זאת ממד הגוה דווקא קוצץ בס"מ וחצי ועומד על 182.5 ס"מ.
עבור הנוסעים בשטח מציע הרקסטון מרווח גחון ממוצע למדי של 21.5 ס"מ יחד עם זווית גישה של 20.5 מעלות וזווית נטישה של 22 מעלות.

בשימוש של כל שבעת המושבים לרקסטון תא מטען צנוע בנפח של 184 ליטר, כשעם קיפול השורה השלישית צומח נפח תא המטען ל-649 ליטר ויכול להגיע עד לנפח של כ-1,800 ליטר עם קיפול שורת המושבים האמצעית.

הביצועים
סאנגיונג רקטון החדש מצויד באותו מנוע טורבו דיזל מודרני בנפח 2.2 ליטר שהגיע בערוב ימיו של הדגם המוחלף. המנוע מספק 181 כ"ס ו-42.6 קג"מ הזמינים בין 1,600 ל-2,600 סל"ד, ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבעה יחסי העברה שהגיעה ממרצדס. לרקסטון מערכת הנעה כפולה המשלבת את הגלגלים הקדמיים לפי דרישה בתוספת של הילוך כוח.
הרקסטון מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש ב- 11.9 שניות ולהביא אותו למהירות מרבית של 185 קמ"ש, כשצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 12 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
הדור החדש של הרקסטון מציג קפיצה משמעותית בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, כשהוא מציע כסטנדרט מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטיבית. בנוסף מצויד הרקסטון בלא פחות מ-9 כריות אוויר, כולל צמד כריות להגנה על יושבי השורה האמצעית. הרקסטון החדש טרם נבחן במבחני הריסוק של EuroNCAP.

אבזור ומחיר
סאנגיונג רקסטון החדש משווק בישראל ברמת גימור אחת בלבד הכוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה עם מסך מגע, דיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישן גשם, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17.

תג המחיר של הרקסטון עומד כאמור על 240 אלף ש"ח, מה שמציב אותו בעמדה תחרותית מאד ביחס לטויוטה לנד קרוזר, שגרסת ה-7 מושבים הבסיסית שלו יקרה בכ-100 אלף ש"ח מהרקסטון ונעדרת מערכות בטיחות מתקדמות הקיימות רק בגרסת הלימיטד היקרה עוד יותר.
בעתיד אמור להציע היבואן ללקוחות חובבי הנסיעה בשטח אופציה גם לחבילת מיגון מותאמת וקיט שיפורים והגבהה מאושר בתוספת תשלום.

צילומים: ד"ר רונן טופלברג

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments