עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

הפנים החדשות של סקודה אוקטביה

המשפחתית האירופאית הפופולארית בישראל זוכה למתיחת פנים ותגיע ארצה באביב 2017


octavia-2017

סקודה אוקטביה, המתכבדת מזה מספר שנים בתואר המשפחתית האירופאית הנמכרת בישראל, זוכה למתיחת פנים קלה, זאת לאחר שהדור הנוכחי הוצג בסוף שנת 2012. מבחינה קוסמטית התמקדה מתיחת הפנים בעיקר בחרטום, שם ניתן למצוא יחידות תוארה חדשות ומופרדות בכל צד עם קווים בהשראת הקודיאק, רכב הפנאי החדש של החברה. השינוי המשמעותי בתא הנוסעים הוא בדמות מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל "9.2 ולוח מחוונים בעיצוב חדש.

octavia-2017-01     octavia-2017-in

החידוש המשמעותי ביותר עבורנו באוקטביה המחודשת נמצא תחת מכסה המנוע. את מקום מנוע ה-1.2 ליטר המוכר מחליפה מעתה יחידת הנעה חדשה בנפח 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים בלבד המספק 115 כ"ס. האוקטביה הייתה בין המכוניות הראשונות לחולל בישראל את השינוי התודעתי אצל הלקוח הישראלי השמרן, שבזכותה הסכם לקבל את מנועי הטורבו הקטנים על חשבון מנוע ה-1.6 ליטר המסורתי. אלא שיתכן שנפח של 1.0 ליטר בלבד והיעדר צילינדר הוא רף פסיכולוגי גבוה מידי, וזו אחת הסיבות שמנועים כאלו שכבר קיימים במשפחתיות אירופאיות נוספות (פורד פוקוס למשל) לא הגיע ארצה עד כה.

היצע המנועים ימשיך לכול את מנוע ה-1.4 ליטר 150 כ"ס שיתכן מאד שכמו במקרה של הגולף יהפוך להיות המנוע העיקרי עבור השוק הישראלי. יתר יחידות ההנעה נותרו ללא שינוי וכך גם היצע תיבות ההילוכים שיכלול תיבות כפולות מצמדים בעלות שישה ושבעה יחסי העברה.

תחום משמעותי שזכה לשדרוג הוא מערכות הבטיחות המתקדמות, בהן התרעת התנגשות חזיתית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי עצמים בשטחים מתים. מעניין יהיה לראות אם מערכות אלו יוצעו בישראל כשתנחת האוקטביה המחודשת בארץ ברבעון השני של שנת 2017.

למבחן דרכים ראשון לסקודה אוקטביה 1.0 ליטר

Facebook Comments