עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

החדשות של 2017: הקטנות

סקירה מלאה של כל החידושים הצפויים בשוק הרכב הישראלי בשנת 2017, והפעם: מכוניות המיני והסופרמיני

ניסאן מייקרה
בתערוכת פריז האחרונה חשפה ניסאן את הדור החדש והחמישי במספר של המייקרה. המייקרה החדשה מהווה תפנית לעומת הדור הקודם, כשהיא חולקת כעת בסיס משותף עם רנו קליאו. המשמעות היא שהדור החדש גדול משמעותית מקודמו וגם אמור להיות מרווח משמעותית, עם אורך של 4 מטרים ובסיס גלגלים של 252.5 ס"מ. העיצוב הפך להיות אגרסיבי מבעבר ותא הנוסעים כולל מגוון אפשרויות עיצוב ושילובי צבעים, לצד מערכת מולטימדיה עדכנית.

micra_gen5-01

נכון לעתה המייקרה הוצגה עם מנועי טורבו בנזין טורבו דיזל בהספק של 90 כ"ס ומנוע אטמוספרי בהספק של 71 כ"ס, כולם עם תיבת הילוכים ידנית. בחודשים הקרובים צפויות להצטרף יחידות הנעה נוספות לצד אופציה אוטומטית, אך נכון לעתה לא ברור אם תהיה זו תיבה רציפה כמו במייקרה היוצאת או תיבה כפולת מצמדים כמו בקליאו.
תאריך הגעה משוער: סוף שנת 2017

סוזוקי איגניס
האיגניס שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה תצטרף להיצע הצפוף של מכוניות קטנות אותו מציעה סוזוקי. עם אורך של 370 ס"מ וגובה של 166 ס"מ האיגניס נעה על התפר שבין מכונית מיני לקרוסאובר קטן, כשבנוסף היא מציעה מרווח גחון נאה של 18 ס"מ עיצוב מדליק ואופציה להנעה כפולה.

ignis01

בעולם תוצע האיגניס עם מנוע טורבו קטן ומתקדם, אך נכון לעתה הגרסה האירופאית שתגיע לישראל תצויד במנוע ה-1.2 ליטר של הבאלנו ובתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית. לא ברור אם גרסת ההנעה הכפולה תגיע ארצה למרות שהיא יכולה להיות חסרת תחרות.
תאריך הגעה משוער:
מרץ 2017

סיטרואן C3
הדור החדש של ה-C3 ממשיך לשמור על עיצוב עגלגל ומקורי, כשהפעם מקור ההשראה הוא ה-C4 קקטוס המדליק שהגם העניק לה את דיפוני ה-AirBump הייחודיים בדלתות. בסיס הגלגלים צמח ב-7.5 ס"מ בהשוואה ל-C3 היוצאת, מה שמבטיח מרווח פנימי משופר.

008-c3-%d7%a1%d7%99%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%90%d7%9f

ה-C3 החדשה תגיע ארצה בין היתר עם השילוב של מנוע 1.2 ליטר טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית של אייסין, שילוב המוכר היטב גם מהפיג'ו 208. בהתאם לקהל היעד הצעיר אליו היא פונה, תציע ה-C3 מגוון אפשרויות עיצוב והתאמה אישיים לצד מערכת מולטימדיה מתקדמת.

פולקסווגן אפ
up3

המיני של פולקסווגן עברה מתיחת פנים קלה לפני כחצי שנה. השינויים מסתכמים בעיקר בפן הקוסמטי עם פגושים ויחידות תאורה מעודכנות בחזית. בתחום המכאני החידוש העיקרי הוא במנוע טורבו 3 צילנדרים המספק 90 כ"ס המצטרף למנוע האטמוספרי המוכר. המנוע החדש מוצע נכון לעתה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, כך שספק אם יוצע בארץ.
תאריך הגעה משוער:

קיה ריו
עוד סופר מיני שערכה בכורה בתערוכת פריז האחרונה היא הריו של קיה. כמקובל אצל קיה בשנים האחרונות העיצוב אגרסיבי, אך ניתן למצוא קווי דמיון רבים לדור היוצא של הריו. הריו החדשה היא אחות ליונדאי i20, מה שאומר שכמותה היא מציע בסיס גלגלים באורך של 258 ס"מ שהוא מהגדולים בקבוצה ואמור להבטיח לה מרווח פנים נדיב.

rio-2017

הריו החדשה מציעה מנוע 1.0 ליטר מודרני בעל שלושה צילינדרים ומגדש טורבו בהספקים של 100 ו-120 כ"ס, עם אופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. מעניין יהיה לראות אם הריו תגיע ארצה בשילוב זה, או שתסתפק כמו ה-i20 במנוע אטמוספרי ותיבה פלנטארית מיושנת משיקולי מחיר.
תאריך הגעה משוער: המחצית הראשונה של 2017

רנו טווינגו
twingo-01

באיחור רב גם רנו תצטרף לשוק מכוניות המיני בישראל עם הדור החדש של הטווינגו. הדור הנוכחי של הטווינגו חולק בסיס משותף עם הסמארט פורפור, מה שאומר שבאופן חריג למקובל כיום, בפרט בקטגורית המיני, היא מצוידת במנוע והנעה אחוריים. המנוע הוא בעל שלושה צילינדרים מגדש טורבו המספק 90 כ"ס ומוכר מהקליאו והגרסה האוטומטית היא בעלת תיבת הילוכים כפולת מצמדים. כמקובל כיום לטווינגו יש שפע אפשרויות עיצוב הותאמה אישית וכעת נותר רק לקוות שהמחיר יהיה תחרותי ביחס לקטגוריה, קרי, כ-80 אלף ש"ח לגרסה אוטומטית מאובזרת.
תאריך הגעה משוער: הרבעון הראשון של 2017

שברולט סוניק
הסופרמיני של שברולט המוצעת בגרסאות האצ'בק וסדאן הוצגה בגרסה עדכנית בתערוכת ניו יורק לפני כחצי שנה. למרות שהסוניק כבר בת 5, מתיחת הפנים אותה עברה היא מינורית יחסית, זאת כיוון ששברולט כבר לא משווקת את מרכולתה באירופה והסוניק לא צריכה להתמודד מול הדור העדכני של המתחרות האירופאיות.

sonic-2016-01

שינוי העיצוב מבחוץ מסתכמים בעיקר בחרטום העדכני בנוסח הקרוז החדשה. בתא הנוסעים זכתה הסוניק ללוח מחוונים חדש ואנלוגי במקום זה הדיגיטלי שבעבר, כשבנוסף ישנה מערכת מולטימדיה עדכנית עם קישוריות לממשק אפל וחיבור קבוע לאינטרנט. בתחום הבטיחות תציע הסוניק באופן בלעדי לקטגוריה לא פחות מ-10 כריות אוויר, אליהן יהיה ניתן להוסיף גם מערכות התרעת התנגשות והתרעת סטיה מנתיב שיוצעו כאופציה.

מבחינה מכאנית אין שינויים מהותיים והמנוע העיקרי יהיה 1.4 ליטר טורבו בהספק 140 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה.
תאריך הגעה משוער:

Facebook Comments