עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

קיה ריו החדשה גם בגרסת סדאן

אחרי גרסת ההצ'בק מגיעה לישראל גם גרסת הסדאן של קיה ריו החדשה, שלמרות רמת אבזור נחותה מוצעת במחיר התחלתי גבוה משמעותית

שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות קטנות
מחיר התחלתי: 114 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: יונדאי אקסנט, מאזדה דמיו, סקודה ראפיד, פיאט טיפו

קיה ריו החדשה הושקה בישראל לפני כחודשיים במרכב האצ'בק בלבד, מה שמשייך אותה לקבוצת מכוניות הסוםר מיני. בימים אלו נוחתת בישראל גם גרסת הסדאן של המכונית, מה שמחזיר אותה להתחרות בפלח השוק של המשפחתיות הקטנות, הפופולאריות בעיקר בקרב ציי הרכב, בו רשמה הריו את עיקר הצלחתה בישראל בדורות הקודמים.



המידות
ההבדל העיקרי בין גרסת ההאצ'בק לגרסת הסדאן של הריו הוא כמובן באורך המכונית. אורכה של הריו סדאן עומד על 438.5 ס"מ, תוספת של 32 ס"מ לעומת גרסת ההאצ'בק המתרכזים בחלקה האחורי של המכונית. יתר המידות נותרו זהות בין שי גרסאות המרכב, עם בסיס גלגלים שאורכו 258 ס"מ, רוחב של 172.5 ס"מ וגובה של 146 ס"מ. תוספת האורך אפשר להגדיל את תא המטען לנפח של 480 ליטר במקום 300 ליטר בגרסת ההאצ'בק.

הביצועים
קיה ריו סדאן מגיעה גם היא בדומה לריו האצ'בק עם מנוע 1.4 ליטר אטמוספרי המספק 100 כ"ס ו-13.6 קג"מ, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. בנוסף מוצעת גרסת הסדאן גם עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, שהספקו עומד על 132 כ"ס והמומנט המרבי שלו הוא 15.4 קג"מ, עם תיבת הילוכים זהה.

כיוון שהריו מגיעה אלינו מארה"ב לא קיימים כרגע נתוני ביצועים התואמים לתקן האירופאי, אך עם זאת הריו לא חורכת רמזורים. נתוני הביצועים של הריו סדאן 1.4 ליטר אמורים להיות דומים לאלו של גרסת ההאצ'בק עם תאוצה ל-100 בכ-13.5 שניות ומהירות מרבית של כ-170 קמ"ש. נתוני הביצועים של הריו 1.6 להיות טובים משמעותית. צריכת הדלק המוצהרת לפי מפרט היבואן היא 16.7 ק"מ לליטר בממוצע לגרסת ה-1.4 ליטר ו-15.8 ק"מ לליטר לגרסת ה-1.6 ליטר.



אבזור ומחיר
שתי גרסאות ההנעה של הריו סדאן מגיעות ברמת גימור LX הכוללת תפעול חשמלי מלאה לחלונות, לנעילה ולמראות הצד, רדיו דיסק מקורי עם דיבורית BT, פנסי ערפל והגה מצופה עור. רמת גימור זו נחותה משמעותית מזו של הריו האצ'בק הכוללת פריטי אבזור מתבקשים כיום כמו בקרת אקלים, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע וחישוקים קלים. בנוסף, ובדומה לגרסת ההאצ'בק, הריו מגיעה ארצה ללא שום מערכות בטיחות מקדמות ומסתפקת בהתקנת מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

דלות זאת מודגשת במיוחד לאור מחירים ההמחירון גבוהים של הריו סדאן העומדים על 114 אלף ש"ח לגרסת ה-1.4 ליטר ו-116 אלף ש"ח לגרסת ה-1.6 ליטר. תמחור זה מעיד על ייעודה של הריו סדאן בעיקר לציי רכב, מולם ניתן יהיה לגלם הנחה גבוהה ממחיר המחירון הרשמי.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments