עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: פולקסווגן טיגואן

פולקסווגן מתחילה לשווק בישראל את הדור החדש של הטיגואן. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על רכב הפנאי הקומפקטי מוולפסבורג

שנה השקה: 2016
קבוצה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 164,900 ש"ח
מתחרות עיקריות: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, מאזדה CX5, פיג'ו 3008, סיאט אטקה

שלושה דברים שלא ידעתם על פולקסווגן טיגואן החדש:
1. הטיגואן החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולארית של פולקסווגן
2. לאחרונה הוצגה גרסה מאורכת של הטיגואן עם שבעה מושבים
3. בחו"ל ניתן לקבל את הטיגואן עם חבילת עיצוב ספורטיבית בסגנון דגמי ה-R של פולקסווגן


הביצועים
הטיגואן החדש מגיע ארצה בשתי גרסאות הנעה. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר של קונצרן פולקסווגן, העושה שימוש בטכנולוגיית ניתוק צילינדרים בזמן שיוט, ובהנעה קדמית. המנוע מספק 150 כ"ס -25.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה, מה שמאפשר לטיגואן לזנק ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, להגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש ולרשום צריכת דלק ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

גרסת ההנעה השניה איתה מגיעה הטיגואן לארץ היא בעלת מנוע 2.0 ליטר טורבו, תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה ומערכת הנעה כפולה. המנוע בגרזה זו מספק 180 כ"ס ו-32.6 קג"מ. הביצועים בגרסה זו עומדים על 7.7 שניות בזינוק ל-100, 208 קמ"ש מרביים וצריכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

המידות
הטיגואן גדל במידותיו ביחס לדור הקודם, אך עדין מציע מידות ממוצעות בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים. אורכו עומד על 449 ס"מ, תוספת של שישה ס"מ לעומת הדור הקודם, כשבסיס הגלגלים גדל ב-7 ס"מ לכדי 268 ס"מ. ממד הרוחב של הטיגואן עומד על 184 ס"מ (תוספת של 4 ס"מ) והגובה העומד על 164.5 ס"מ דווקא קוצץ ב-2 ס"מ.
תא המטען יכיל נפל של 615 ליטרים ויכול לגדול עד לנפח מרבי של 1,655 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.

הבטיחות
כל דגמי הטיגואן המגיעים ארצה מצוידים ב-7 כריות אוויר, במערכת התרעת התנגשות ובלימה אוטונומית במהירויות עירוניות ובמערכת התרעה על ערנות הנהג. דגמי הקומפורטליין מאובזרים כוללים גם בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה עצמאית בעת נסיעה לאחור.

במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP זכה הטיגואן לחמישה כוכבי בטיחות עם ציון של 96% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל.

מחירים ואבזור
את הטיגואן יהיה ניתן לקבל בישראל בשתי רמות גימור.
רמת הגימור הבסיסית 'טרנדליין' כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 משולבת בדיבורית BT ומצלמה אחורית, בקרת אקלים תלת-אזורית, בקרת שיוט, חיישן גשם, בלם יד חשמלי, פנסי ערפל עוקבי פניה וחישוקים קלים בקוטר "17.

ממעל מוצעת רמת גימור 'קומפורטליין' בה מתווספים גם לוח מחוונים עם מסך תצוגה מלא, מצלמת היקפיות לתצוגת 360 מעלות, מפתח חכם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חימום מושבים, עיסוי למושב הנהג וכיוון חשמלי לתמיכת הגב, ריפודים משולבי עור וחישוקים קלים בקוטר "18.
מחיר הטיגואן 1.4 ליטר ברמת גימור 'טרנדליין' עומד על 165 אלף ש"ח וברמת גימור 'קומפורטליין' על 190 אלף ש"ח. הטיגואן בגרסת 2.0 ליטר מגיע רק ברמת גימור 'קומפורטליין' ומחירו עומד על 210 אלף ש"ח.
את דגמי הקומפורטליין ניתן יהיה לשדרג בחבילת Luxury הכוללת גג שמש פנורמי, מושבים מתכוננים חשמלית וריפודי עור בתוספת של 35 אלף ש"ח.

Facebook Comments