עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: מאזדה CX3

רכב הפנאי העירוני של מאזדה נוחת סוף סוף בישראל עם אבזור מרשים, אך גם עם תג מחיר גבוה יחסית המתחיל ב-134 אלף ש"ח

שנת השקה: 2014
קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
מחיר התחלתי: 134 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: ניסאן ג'וק, טויוטה C-HR, הונדה HRV, פיאט 500X



מאזדה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את ה-CX3, זאת באיחור של כשנתיים לאחר שהוצג לראשונה בעולם. הסיבות לעיכוב בהגעתו של ה-CX3 ארצה נוסעות בראש ובראשונה מהיקף יצור מצומצם יחסית של המכונית, בד בד עם מחיר גבוה שהיה ממצב אותה באופן לא תחרותי בזמן שמחירי רכבי הפנאי נדחקים כלפי מטה.

ה-CX3 מתחרה בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים והעירוניים כדוגמת ניסאן ג'וק ודומיו, אך התמחור שלו הנע בין 134 ל-145 אלף ש"ח ממצב אותו בחלק העליון של הקטגוריה ובטווח של רכבי פנאי משפחתיים גדולים יותר כדוגמת קיה ספורטאז', סיאט אטקה ופיג'ו 3008 המכוונים את עצמם לאף ההתחלתי של 140 אלף ש"ח.

כדי להצדיק את מחירו, וגם כיוון שהוא יגיע בכמויות מוגבלות יחסית, מנסים אנשי דלק מוטורס למצב את ה-CX3 ככלי עם דגש יוקרתי-אופנתי, מה שבא ליידי ביטוי בתצורת ההנעה ורמות האבזור איתן הוא ישווק.



הביצועים
מאזדה בחרה לשווק את ה-CX3 בישראל בגרסת הנעה אחת בעלת מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המספק 156 כ"ס ו-20.8 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטארית בעלת שישה יחסי העברה וההנעה היא קדמית. נתוני הביצועים עומדים על 9.1 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 197 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הממדים
ה-CX3 משתייך כאמור לסגמנט של רכבי הפנאי הקטנים המבוססים על מכוניות סופרמיני, כשבמקרה זה הבסיס הוא מאזדה 2. בסיס הגלגלים זהה לזה של המאזדה 2 ועומד על 257 ס"מ, כשהאורך הכללי הוא 427.5 ס"מ, כ-20 ס"מ יותר מאשר ההאצ'בק הקטנה. הרוחב הכללי של ה-CX3 עומד על 176.5 ס"מ והגובה על 153.5 ס"מ. נפח תא המטען שייך גם הוא לעולם מכוניות הסופרמיני עם 240 ליטר בלבד. מרווח הגחון צנוע אף הוא ועומד על 15.5 ס"מ.

הבטיחות
אבזור הבטיחות של ה-CX3 כולל כסטנדרט 6 כריות אוויר, מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית עד מהירות של 30 קמ"ש ומערכת התרעה על סטייה מנתיב. ברמת האבזור הגבוהה יותר כוללים גם מערכות התרעה על רכבים בשטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

ה-CX3 נבחן על ידי ארגון ה-EuroNCAP בשנת 2015 וזכה לדירוג של 4 כוכבי בטיחות. גיליון הציונים שלו כולל ציון של 85% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל וציון של 64% לאבזרי הבטיחות.

 

אבזור ומחיר
ה-CX3 משווק בישראל בשתי רמות גימור: Zoom הבסיסית ו-Pure White הבכירה. בשתי רמות הגימור ישנה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל "7, דיבורית BT, מצלמה אחורית ומערכת ניווט בעברית.

מחירו של ה-CX3 ברמת הגימור הבסיסית עומד על 134 אלף ש"ח כשרשימת האבזור בה כוללת בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישן גשם, מתג התנעה, פנסי ערפל LED וחישוקים קלים בקוטר "16.
עבור רמת גימור Pure White נדרשת תוספת של 11 אלף ש"ח ובה מקבלים נוסף לאבזור הבטיחות המשופר גם מערכת תצוגה עילית, מפתח חכם, תאורת LED מלאה בחזית, ריפודי עור לבנים בשילוב אלקנטרה, דיפוני עור בדלתות ובלוח המכשירים וחישוקים קלים בקוטר "18.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments