עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: טויוטה C-HR

הקרוסאובר הקומפקטי והנועז של טויוטה מגיע לישראל עם הנעה היברידית או עם מנוע טורבו חדש במחיר התחלתי של 142 אלף ש"ח. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו

שנת השקה: 2016
קבוצה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 141,900 ש"ח
מתחרים עיקריים: קיה נירו, קיה ספורטאז', הונדה HR-V, פיג'ו 3008


שלושה דברים שלא ידעתם על הטויוטה C-HR:
1. ה-C-HR הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת פריז 2014
2. הוא מבוסס על הפלטפורמה המודולארית הגלובאלית של טויוטה
3. הפלטפורמה עליה בנוי ה-C-HR תשמש גם את הדור הבא של האוריס והקורולה



הביצועים
את ה-C-HR יהיה ניתן לרכוש בישראל עם מנוע טורבו בנזין או בגרסה היברידית, שתי גרסאות ההנעה מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
גרסת הטורבו היא המכונית הראשונה של טויוטה להגיע ארצה עם מנוע מסדרת מנועי הטורבו החדשה של הקונצרן. המנוע בנפח 1.2 ליטר מספק 116 כ"ס ו-18.9 קג"מ הזמינים בין 1,500 ל-4,000 סל"ד. בגרסה זו מזנק ה-C-HR ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות, מגיע למהירות מרבית של 185 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 16.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הגרסה ההיברידית מצוידת באותה מערכת הנעה היברידית המניעה גם דגמים נוספים של טויוטה ובהם האוריס ההיברידית והפריוס. המערכת משלבת בין מנוע 1.8 ליטר המספק 98 כ"ס מנוע חשמלי בהספק מרבי של 71 כ"ס היוצרים יחד הספק משולב של 122 כ"ס. בגרסה זו מאיץ ה-C-HR ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ומגיע למהירות מרבית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת לפי נתוני היצרן על 25.6 עד 26.3 ק"מ לליטר בתאם למידת הצמיגים.


המידות
ה-C-HR מתמקם על קו התפר שבין רכבי הפנאי הקטנים כדוגמת ניסאן ג'וק וסוזוקי ויטארה לבין רכבי הפנאי המשפחתיים כדוגמת קיה ספורטאז' ודומיו. למעשה הוא מקביל בגודלו לקיה נירו ולהונדה HR-V. אורכו של ה-C-HR עומד על 436 ס"מ, רוחבו על 179.5 ס"מ והגובה על 156.5 ס"מ. בסיס הגלגלים של של המכונית הוא 264 ס"מ. למרות מידות אלו, העיצוב גובה את מחירו כשמדובר בתא המטען, שנפחו עומד על 297 ליטר בלבד.

הבטיחות
בדומה לקרוסאוברים של קיה, ובהתאם לגישה הבטיחותית של יבואנית טויוטה לישראל, מגיע ה-C-HR עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות מבוססות ראדר ומצלמה המותקנות על פס היצור. כל דגמי ה-C-HR מצוידים במערכת התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל וסיוע בבלימה, התרעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים וסימני דרך, התרעת ערנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית. אלו מצטרפים ל-6 כריות אוויר ויתר ציוד הבטיחות המקובל בימנו.
ה-C-HR טרם נבחן במבחני הריסוק של Euro NCAP וכאשר יבחן נעדכן את ציוני הבטיחות שלו.



אבזור ומחירים
ה-C-HR מגיע לישראל בשתי רמות גימור. כבר ברמת הגימור הבסיסית נכללים בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "17.
בתחום התקשורת כוללת המכונית מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, דיבורית BT, מצלמה אחורית, כניסות AUX ו-USB ושישה רמקולים.
מחיר ה-C-HR ברמת גימור זו עומד על 142 אלף ש"ח לגרסת הטורבו ו-144 אלף ש"ח לגרסה ההיברידית.

בתוספת של 6,000 ש"ח ניתן לקבל את הגרסה ההיברידית ברמת גימור משודרגת המכונה CHIC בה מתווספים חימום למושבים הקדמיים, כיוון חשמלי לתמיכת הגב במושב הנהג, חלונות אחוריים כהים, גג ומראות בצבע שחור וחישוקים בקוטר "18.

Facebook Comments