עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: מיצובישי אקליפס קרוס

אקליפס קרוס מצטרף למבחר רכבי הפנאי של מיצובישי בישראל ופונה ללקוחות המחפשים מראה ועיצוב ספורטיבי. המחיר: החל מ-149 אלף ש"ח

דגם: מיצובישי אקליפס קרוס
שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 148,900 ש"ח
מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, מיצובישי אאוטלנדר, טויוטה C-HR, פיג'ו 3008


חברת כלמוביל משיקה בימים אלו בישראל רכב פנאי שלישי בהיצע המתרחב של מיצובישי. מדובר באקליפס קרוס אשר נחשף בעולם השנה שעברה, המצטרף אל ה-ASX שהושק בישראל רק לפני מספר חודשים ואל האאוטלנדר המוכר והפופולארי.

מיצובישי אקליפס קרוס מתמקם מבחינת גודל ומיצוב בין ה-ASX שיתחרה בעיקר בקרוסאוברים הקטנים, לבין האאוטלנדר שבו יינתן דגש בעיקר על גרסת שבעת המושבים. במיצובישי מכוונים את האקליפס קרוס לדגמי המסה בקטגוריית רכבי הפנאי קומפקטיים, קרי קיה ספורטאז', יונדאי טוסון וניסאן קשקאי, כשלעומתם הוא מנסה להתבלט עם עיצוב נועז, בעיקר החלק האחורי המעוצב בסגנון קופה.

הממדים

העיצוב המסוגנן של האקליפס קרוס, עם הקורה האחורית הנטויה מטשטשים במעט את גודלו ומידותיו הממוצעים לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. אורכו של האקליפס קרוס עומד על 440 ס"מ, רק 4 ס"מ יותר מה-ASX אך 26 ס"מ פחות מהאאוטלנדר – זאת כאשר לכל השלושה המתבססים על אותה הפלטפורמה יש בסיס גלגלים זהה שאורכו 267 ס"מ.
רוחבו של האקליפס קרוס הוא 180.5 ס"מ, כשלמרות הגג המשתפל ממד הגובה נדיב למדי ועומד על 168.5 ס"מ המאפשרים מרווח גחון מינימלי של 18.3 ס"מ.

נפח תא המטען של האקליפס קרוס לא מרשים במיוחד ונע בין 341 ליטר כאשר המושבים האחוריים מוסטים לאחור, או 488 ליטר כשהם במצבם הקדמי ביותר. עם קיפול המושבים יכול להגיע נפח ההטענה עד 1,122 ליטרים.

למפרט המלא בקטלוג

הביצועים
את האקליפס ספורט ניתן לקבל בישראל בתצורת מנוע/גיר אחת עם הנעה קדמית או כפולה לפי דרישה. המנוע החדש לחלוטין בנפח 1.5 ליטר ומצויד במגדש טורבו ומערכת הזרקה כפולה (עקיפה וישירה), מה שמאפשר לו לספק 163 כ"ס ומומנט מרבי של 25.4 קג"מ המתקבלים בין 1,800 ל-4,500 סל"ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רציפה, כשהיא מאפשרת אפשרות לתפעול ידני עם שמונה יחסי העברה קבועים מראש.

האקליפס קרוס עם הנעה קדמית מזנק ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, מגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש ורושם צריכת דלק ממוצעת של 14.9 ק"מ לליטר. גרסת ההנעה הכפולה איטית בחצי שניה בזינוק ל-100 (9.8 שניות), כשצריכת הדלק הממוצעת טובה מעט פחות ועומדת על 14.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
מפרט הבטיחות של האקליפס קרוס כולל בכל ארבעת הגרסאות 7 כריות אוויר, מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית ממהירות של 80 קמ"ש המזהה גם הולכי רגל, התרעת סטיה מנתיב ותאורת אור גבוה אדפטיבית. החל מרמת הגימור "אינסטייל" מצויד האקליפס קרוס בבקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימת חירום משודרגת הפועלת עד מהירות של 180 קמ"ש, כשברמות הגימור "פרימיום" ו"עלית" ישנן גם מערכות התרעה על עצמים בשטחים מתים וזיהוי תנוע החוצה מאחור.

ארגון ה-EuroNCAP בחן את האקליפס קרוס והעניק לו דירוג של חמישה כוכבי בטיחות. גליון הציונים של המכונית כולל ציון מרשים של 97% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל וציון של 71% לתפקוד מערכת הבטיחות.

אבזור ומחיר
מחירו של האקליפס קרוס בישראל מתחיל ב-149 אלף ש"ח לרמת הגימור הבסיסית המכונה "אינטנס", מה שממצב אותה כ-10 אלף ש"ח יותר ממחיר גרסאות הבסיס של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון וניסאן קשקאי החלשות משמעותית. עם זאת רמת האבזור בגרסה זו לא מרשימה במיוחד וכוללת בקרת אקלים, פנסי ערפל, חיישן גשם וחישוקים קלים בקוטר "18.

באמת הגימור "אינסטייל" שמחירה 160 אלף ש"ח ישנה כרב רמת אבזור מכובדת בהחלט הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי ואפילו גג שמש פנורמי.
רמת הגימור השלישית מכונה "פרימיום" ומחירה הוא 170 אלף ש"ח, כשבה מתווספים תצוגה עילית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, ריפודי עור ותאורת LED מלאה בחזית.

האקליפס קרוס בעל ההנעה הכפולה מגיע רק ברמת גימור "עלית" הזהה לרמת גימור "פרימיום" ומחירה עומד על 180 אלף ש"ח.
כל דגמי האקליפס קרוס כוללים מערכת מולטימדיה מקורית הנשלטת באמצעות משטח מגע בין המושבים, מחוברת למצלמה אחורית וכוללת את ממשק הקונקטד של כלמוביל.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments