עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: טויוטה יאריס המחודשת

הקטנה הפופולארית של טויוטה נוחתת בישראל אחרי מתיחת פנים עם מנוע חדש ואבזור בטיחות משודרג. המחיר: החל מ-101 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית

שנת השקה: 2012
מתיחת פנים: 2016
קטגוריה: מכוניות קטנות
מחיר התחלתי89 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: מאזדה 2, הונדה ג'אז, יונדאי i20, סוזוקי באלנו, סקודה פאביה


 

מה נשתנה?
מדובר במתיחת הפנים השניה אותה עוברת היאריס הנוכחית, כשגם הפעם מדובר במתיחת פנים מינורית למדי. בתחום הקוסמטיקה זכתה היאריס לחזית חדשה בסגנון האייגו ולעדכוני עיצוב מאחור, זאת בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של החברה שהכרנו בפריוס החדשה וב-C-HR. תא הנוסעים שמר על ארכיטקטורה זהה אך ישנו לוח מחוונים חדש עם צג מידע דיגיטלי, גלגל הגה חדש ובטויוטה מבטיחים גם שיפור באיכות החומרים והבידוד.

בתחום המכאני מביאה היאריס מנוע 1.5 ליטר חדש המחליף את מקומו של מנוע ה-1.3 ליטר הוותיק ששירת גם את הדור השני של היאריס, הגרסה ההיברידית זכתה לשינויים קלים לשיפור היעילות ותצרוכת הדלק וגם ציוד הבטיחות שודרג עם הוספת מערכת זיהוי תמרורים וסימני דרך.



הביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר החדש מספק 112 כ"ס ו-13.9 קג"מ, תוספת משמעותית של כ-12 כ"ס ו-1.1 קג"מ ביחס למנוע ה-1.3 הקודם. עם המנוע החדש מתקצרת התאוצה ל-100 בגרסה בעלת תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה ל-11.2 שניות, שיפור של קצת יותר משניה. המהירות המרבית נותרה ללא שינוי ועומדת על 175 קמ"ש. צריכת הדלק עם המנוע החדש הינה 20.8 ק"מ לליטר בממוצע על פי נתוני היצרן. בגרסה הידנית מזנקת היאריס ל-100 עם המנוע החדש ב-11 שניות, המהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת על 20 ק"מ לליטר.

הגרסה ההיברידית של היאריס נותר ללא שינוי בהספק ובביצועים, כאשר מנועי הבנזין והחשמל שלה מפיקים הספק כולל של 99 כ"ס המביאים אותה ל-100 ב-12 שניות ומאפשרים לה להגיע למהירות מרבית של 165 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה ההיברידית השתפרה במעט ועומדת על 27.8 ק"מ לליטר בממוצע.

הבטיחות
היבואן המקומי מצייד את היאריס החדשה בכל רמות הגימור, למעט רמת הגימור הבסיסית סול, בחבילת אביזרי בטיחות מתקדמים הכוללת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, תאורת אור גבוה אוטומטית ומערכת לזיהוי תמרורים וסימני דרך. חבילת מערכות אלו מצטרפת ל7 כריות אוויר שהן ציוד סטנדרטי.

היאריס המחודשת טרם נבחנה במבחני הריסוק של Euro NCAP, אך הדור הנוכח נבחן עם הצגתו בשנת 2011 וזכה לדירוג של חמישה כוכבים. עם זאת צריך לזכור שהתקן של מבחני הריסוק דאז היה מחמיר פחות מהתקן הנוכחי.



אבזור ומחיר
היאריס בעלת מנוע הבנזין מגיעה ארצה בשלוש רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית "סול" כוללת חשמול מלא ומערכת שמע מקורית משולבת בדיבורית BT ומחירה עומד על 89 אלף ש"ח עם תיבת הילוכים ידנית ו-101 אלף ש"ח עם תיבת הילוכים אוטומטית.

מעליה מוצעת רמת גימור "סטייל" שמחירה עם תיבת הילוכים אוטומטית עומד על 104 אלף ש"ח, כשהיא כוללת בנוסף גם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע ומצלמה אחורית וחיישן גשם.
רמת האבזור הבכירה היא ה-Black Top המוסיפה גג בצבע שחור, חישוקים קלים, חלונות כהים מאחור ופנסי ערפל. מחיר היאריס הרמת גימור זו הוא 107 אלף ש"ח.

הגרסה ההיברידית של היאריס מגיעה ברמת גימור אחת הכוללת נוסף לאבזור של רמת גימור "סטייל" גם בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם וחישוקים קלים. מחירה של היאריס ההיברידית הוא 110 אלף ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments