עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: דאצ'יה דאסטר

הדור החדש של דאצ'יה דאסטר הושק בישראל. העיצוב עודכן, האבזור ותא הנוסעים שודרגו, והמחירים נותרו דומים: החל מ-105 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית

דגם: דאצ'יה דאסטר
שנת השקה: 2017
קבוצה: קרוסאוברים קומפקטיים
מחיר התחלתי: 90 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: סיטרואן קקטוס, MG ZS, סובארו XV


דאצ'יה משיקה בימים אלו בישראל את הדור החדש של הדאסטר, רכב הפנאי שהפך להיות פופולארי בקרב חובבי הטיולים בעיקר בזכות גרסת הנעה כפולה במחיר אטרקטיבי. אמנם בדאצ'יה מגדירים את הדאסטר כדגם חדש, אך הוא למעשה מתיחת פנים מאסיבית של הדגם המקורי שהוצג כבר ב-2011. העיצוב שומר על הקווים המוכרים, אך הוא מודרני ומעודן יותר, תא הנוסעים עוצב מחדש עם הבטחה לאיכות חומרים ובידוד רעשים משופר ורשימת האבזור התארכה.

הממדים

מידותיו של הדאסטר העדכני נותרו ללא שינוי. עם אורך של 434 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ הוא מתמקם בסמוך מאד לדגמי הקרוסאוברים הפופולאריים דוגמת קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון ומעט קצר מהם, אך עם בסיס גלגלים דומה. רוחבו של הדאסטר עומד על 180 ס"מ והגובה על 160 ס"מ ממוצעים למדי
.
נפח תא המטען של הדאסטר הוא 445 ליטר בגרסאות הרגילות ו-376 ליטר צנועים בגרסת ההנעה הכפולה, כאשר עם קיפול המושבים האחוריים ניתן להגדיל את תא המטען של הדאסטר עד לנפח של כ-1,600ליטר. לטובת הנסיעה בשטח מציע הדאסטר מרווח גחון של 21 ס"מ, כאשר לגרסת ההנעה הכפולה זווית גישה של 30 מעלות וזווית נטישה של 34 מעלות.


הביצועים
את הדאסטר החדש ניתן לקבל בישראל עם אותן יחידות הנעה שהוצעו גם בדור הקודם, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2ליטר המספק 125 כ"ס ו-20.9 קג"מ או מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המספק 109 כ"ס ו-26.5 קג"מ. שני המנועים מוצעים עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, כשמנוע הדיזל מוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם מספר הילוכים זהה. הנעה כפולה מוצעת רק שילוב של מנוע דיזל ותיבת הילוכים ידנית.

נתוני הביצועים עבור גרסת הבנזין של הדאסטר הם 10.4 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 177 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 16.1 ק"מ לליטר.
נתוני הביצועים של הדאסטר דיזל הידני כפול ההנעה הם 12.4 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 169 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 21.2 ק"מ לליטר.
גרסת הדיזל האוטומטית של הדאסטר המגיעה עם הנעה קדמית מציגה נתוני ביצועים של 11.8 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 171 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 22.2 ק"מ לליטר.

הבטיחות
למרות מסכת השיפורים המקיפה שעבר הדאסטר, בתחום הבטיחות הוא עדין מפגר מאחורי המקובל כיום בתעשיית הרכב, כשהוא אינו מציע מערכת בלימת חירום אוטונומית או כל מערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת אחרת. בהיעדר מערכת בלימת חירום אוטונומית לא יכול הדאסטר לזכות לציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, ועל אף זאת הוא זוכה בציון נמוך של 3 כוכבי בטיחות בלבד, עם הגנה של 71% על מבוגרים, 66% על ילדים ו-56% הגנה על הולכי רגל. הציון לאביזרי הבטיחות היה 38% בלבד.

היבואן המקומי מנסה לפצות על נחיתות זו עם התקנה מקומית של מערכת התרעת התנגשות וסטייה מנתיב של מובאון, כאשר ברמת האבזור הגבוה מערכת זו מספקת גם התרעה על עצמים בשטחים מתים.

2017 – Nouveau Dacia DUSTER

 

אבזור ומחיר
דאצ'יה דאסטר מוצע בישראל בשתי רמות גימור עיקריות. רמת הגימור הבסיסית היא "לאורט" הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית המשולבת במצלמה אחורית ומערכת ניווט, חשמול מלא לחלונות ולמראות, בקרת שיוט ופנסי ערפל. מעליה נמצאת רמת הגימור "פרסטיג'" המוצעת רק בגרסה האוטומטית, כשהיא כוללת גם בקרת אקלים, מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, מפתח חכם וחישוקים קלים בקוטר "17 במקום חישוקי ה-"16 מברזל ברמת גימור "לאורט.

מחיר הדאסטר נותרו כמעט ללא שינוי ביחס לדגם היוצא, כשמחיר גרסת הבנזין הידנית הוא 90 אלף ש"ח ומחיר גרסת הדיזל האוטומטית הוא 105 אלף ש"ח ברמת גימור "לאורט" או 112 אלף ש"ח ברמת גימור "פרסטיג'". בפסגה נמצאת גרסת הדיזל כפולת ההנעה שמחירה הוא 120 אלף ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments