עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: ג'יפ קומפאס

מותג השטח האמריקאי בישראל את הקמפאס החדש הנכנס לפלח שוק רכבי הפנאי הקומפקטיים, ואמור להיות מנוע הצמיחה העיקרי של המותג בישראל. המחיר: החל מ-210 אלף ש"ח

דגם: ג'יפ קומפאס
שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 210 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: אאודי Q3, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA, וולוו XC40, לקסוס NX



חברת סמל"ת, יבואנית ג'יפ לישראל, מתחילה בימים אלו בשיווקו של ג'יפ קומפאס החדש. הקומפאס מיועד להתחרות בקטגוריית הרכבי הפנאי הקומפקטיים מול דגמי הבסיס של מותגי היוקרה דוגמת אאודי Q3 וב.מ.וו X1 מצד אחד, אך בזכות תמחור אטרקטיבי יחסית באזור ה-200 אלף ש"ח למשוך לקוחות של רכבי הפנאי העממים בגרסאות המאובזרות, דוגמת מאזדה CX5, טויוטה ראב 4 ופולקסווגן טיגואן.

הקומפאס מתבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין, כשאין שום קשר בינו לבין הדור הקודם של הקומפאס שייצורו הופסק לפני מספר שנים ולא זכה להצלחה גדולה. בהתאם למסורת והילת המותג, הקומפאס החדש מוצע בישראל רק עם הנעה כפולה המאפשרת לו, לפחות על הנייר, יכולת שטח עדיפה על פני רוב מתחריו המגיעים עם הנעה קדמית בלבד.



הממדים
ג'יפ קומפאס מציג מידות קומפקטיות יחסית לקטגוריה, עם אורך כולל של 440 ס"מ ובסיס גלגלים של 263.5 ס"מ. נתון הרוחב הוא 182 ס"מ ואילו גובהו עומד על 164.5 ס"מ, מה שמאפשר מרווח גחון נאה של 21.5 ס"מ. חובבי השטח ישמחו לדעת שלקומפאס זווית גישה של 26.3 מעלות וזווית נטישה של 31.4 מעלות. נפח תא המטען הוא 438 ליטר.

הביצועים
בישראל משווק ג'יפ קומפאס בתצורת הנעה אחת, המשלבת בין מנוע 1.4 ליטר טורבו המספק 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה. מערכת ההנעה היא כפולה לפי דרישה, כאשר במצב רגיל נע הקומפאס בהנעה קדמית וההנעה האחורית משולבת לפי הצורך. בנוסף קיימים גם מצבים קבועים של הנעה כפולה לכביש והנעה כפולה לשטח עם חלוקת כוח קבועה בין הסרנים.

נתוני הביצועים של הקומפס הם 9.5 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן עומדת על 14.5 ק"מ לליטר.



הבטיחות
ג'יפ קומפאס מגיע ארצה עם חבילת בטיחות הכוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעת ערנות לנהג ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים.

במבחני הריסוק של EuroNCAP זכה הקומפאס לדירוג של חמישה כוכבי בטיחות, כשהוא מספק הגנה של 90% על מבוגרים, 83% על ילדים ו-64% על הולכי רגל. מערכות הבטיחות של הרכב זכו לציון של 59%.

אבזור ומחיר
רשימת האבזור הסטנדרטית של ג'יפ קומפאס ברמת גימור "לימטיד" כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית משולבת דיבורית BT, ברת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, ריפודי עור משולבים וחישוקי "17. מחירו של הקומפאס ברמת גימור זו עומד על 210 אלף ש"ח, כאשר בתקומת ההשקה הוא ימכר במחיר של 200 אלף ש"ח.

במחיר של 230 אלף ש"ח ניתן יהיה לרכוש את הקומפאס ברמת גימור "לימטד פלוס" בה מתווספים גג שמש פנורמי, גג צבוע בשחור, פנסי קסנון וחישוקי "19.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments